18 Eylül 2016 Pazar

Poldark | Dizi Önerisi #5



Bazı diziler o kadar güzel oluyor ki, sadece kendime saklamak, kimseyle paylaşmak istemiyorum. Poldark'ta bunlardan biri oldu. Ama işte yine dayanamayıp bu güzel diziyi sizlerden mahrum bırakmamak adına bu yazıyı yazıyorum. Kıymetimi bilin. Poldark aslında uzun soluklu bir kitap serisi. (13 kitap) Ama sanırım ülkemizde sadece ilk kitabı Martı Yayınları'ndan çıktı. (Kaç kitabının çevrildiğinden emin değilim, bilginiz varsa yorum olarak bırakabilirsiniz.) Aslında önce kitabını okuyup sonra ilk sezonunu izlemeyi planlamıştım. Kitabına başladım da zaten. Ama okulların açılmasının verdiği bunaltıcı havayı dağıtmak için canım bir şeyler izlemek istedi. Ben de Poldark'a rastgeldim ve ilk sezona başlamamla bitirmem bir oldu. Bu arada bölümleri 1 saat civarında ve ilk sezonu 8 bölüm. Yani demem o ki, sıkı durun, hayranlık dolu bir yazı geliyor.


Hikayemizin ana karakteri Ross Poldark, oldukça pervasız ve gururlu biri. Bütün macera da Ross'un 18. yy. sonlarında Amerikan Bağımsızlık Savaşı'ndan dönmesi ile başlıyor. Herkes Ross'u savaşta öldü sandığı için, onu karşılarında görünce şoka giriyorlar. Tabi hiçbir şeyi bıraktığı gibi bulamayan Ross'da  şaşırıyor. Babasının ölümünden sonra babasının borçları nedeniyle hiçbir mirası kalmamış, evi bile pislikten ve ihmalkarlıktan dökülüyor. Bir de üstüne sevdiği kadının kuzeniyle nişanlandığını öğrenmesi, her şeye tuz biber oluyor. Ama her şeye eyvallah diyen Ross, hayatını en baştan kurmaya başlıyor. Babasından ona kalmış yegane miras olan maden ocağını yeniden işler hale getirmek için kolları sıvıyor. Madencilerle birlikte ter döküyor. Hiçbir zaman diğer soylular gibi kendini halktan üstün görmüyor. Her daim zor durumda olanın yanında oluyor. Ayrıca ben de dönemin şartlarının çok güzel yansıtıldığını düşünüyorum.



Ross canım ciğerim, ona can kurban, sonuçta Aidan Turner canlandırıyor, orası kabulüm. Ama dizide en sevdiğim karakter Demelza oldu. Hırçın, cesur ve bir o kadar da güzel kızımız Demelza. Demelza ve Ross'un karşılaşması pek de hoş değildi ama ne ilginçtir ki, benim için aynı zamanda güzeldi. Demelza köpeğini serserilerin elinden kurtarmaya çalışırken Ross ona yardım ediyor ve ikili böylece tanışıyordu. En çok da Demelza'nın bölümler ilerledikçe yaşadığı değişimi sevdim. Başlarda hırçın ama aynı zamanda ürkek bir çocukken, sonrasında güçlü ve ayakları yere sağlam basan, güzel bir kadına dönüştü. Sanırım bu ikili şimdilik yeni favori çiftim.



Sanırım ideal erkek figürü tam olarak Ross Poldark. İyi kalpli, zeki, cesur ve üstüne bir de yakışıklı. Daha ne olsun. Tek sorunu aşırı gururu sanırım. Zaten başına ne geldiyse bu gururu, dik başlılığı yüzünden geldi ya neyse. Ross Poldark'ı, gerçek bir Poldark yapan da bu zaten.



Şimdi tek tek bütün karakterlerden bahsetmek istemiyorum. Zaten genel olarak bütün Poldark ailesinden hoşlandım. Tabi dizide sevmediğim, hatta nefret ettiğim karakterler de yok değildi şimdi. Uzun lafın kısası, diziyi izleyin, izlettirin. Çünkü bu dizi cidden bir harika. Musmutlu ve sağlıcakla kalın.:)






12 yorum:

  1. Kitabını çok kararsız kalarak sipariş etmiştim, bu yazıyı görünce çok mutlu oldum :) Ama ben büyük ihtimalle her zamanki gibi kitapları önce bitirip sonra diziye başlarım :D Umarım Martı seriyi yarım bırakmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa umarım. Aslında benim amacım da önce kitabını bitirip eş zamanlı olarak diziyi izlemekti ama ben diziye başlar başlamaz kaptırdım gittim valla :D

      Sil
  2. dönem dizilerini ben de seviyorum. başroldeki elemanı nereden tanıyorum diye baktım hobbit'in kili'si çıktı. filmde de kendisini çok beğenmiştim. bu diziyi de izlerim büyük ihtimalle ama önce bölümler biriksin. beklemeyi sevmiyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönem dizilerine bayılıyorum. Bazen 'keşke o dönemlerde yaşasam' da diyorum izlerken. Ama bu dizide toz pembe olaylardan çok dönemin asıl yapısı, yani sınıf farkı, eşitsizlik vardı. Ben oyunculukları genel olarak sevdim. Öyle bol maceralı bir dizi değil, orası kabul ama izlerken zamanı unuttum şahsen. Öneririm yani :))

      Sil
  3. Dizi mi kitap mı arasında çelişki yaşıyorum :) Kitap da bu kadar güzelse önce kitap yorumunu bekliyorum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araya başka kitaplar sokup durmasam kesinlikle hemencecik biterdi ama sanırım reading slump'ın kıyısındayım -,-

      Sil
    2. Bende reading slumptayım ne yazıkki, oyun oynayıp kafa dağıtıyorum bir süredir geçecektir herhalde bu r.sler:)

      Sil
  4. Bu diziyi seveceğimi hissettim :D O dönemin kıyafetlerini çok beğeniyorum, dizide de güzel yansıtılmış gibi görünüyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı daha yarılamadım bile ama okuduğum kadarıyla anlatımda (veya çeviride de olabilir) bana göre eksiklikler vardı. Ama dizisinde olayları hem bir bütün olarak görebiliyorduk, hem de karakterlerin kişilik ve duyguları çok iyi yansıtılmıştı. Ama öyle bol ekşınlı, maceralı bir dizi beklememek gerek. Ben bayıla bayıla izledim. Umarım sen de seversin :))

      Sil
  5. Dönem dizilerini ben de seviyorum, anladığım kadarıyla dizi bir melodram? Bir kenara not ettim, bitirmeye çalıştığım diziler yığınından fırsat bulursam bir şans vereceğim :D Teşekkürler, öneri için :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek :D En azından Aidan Turner hatrına bir göz at derim :))

      Sil