23 Eylül 2016 Cuma

Ne var, ne yok? #1


Herkese merhaba. Okullar açıldı ve dengem altüst oldu. Zamanımı nasıl geçiriyorum inanın artık hiç bilmiyorum. Ders çalışmaya zaten başlamadım. Kitaplar desen, okumuyorum, pardon okuyamıyorum. Dizi film izlemeye ne mecalim ne zamanım kalmıyor. İnanın bu aralar gerçekten sadece boş boş yaşıyorum. Okullar açıldığında arkadaşlarımdan ayrı bir sınıfa düştüğümü öğrendiğimden beri, moralim de çok bozuk. Ama bunda da bir hayır vardır diyelim. En azından tam anlamıyla derslerime yoğunlaşabilirim diye düşünüyorum. Çünkü seneye üniversite sınavım var ve şimdiden konulara başlasam, bu yılki derslerimle beraber anca yetiştiririm gibime geliyor.



Aslında tam bu noktada sizden ufak bir tavsiye istiyorum. Ben TM bölümü öğrencisiyim. Bana gerek 11. sınıf için, gerek YGS için kitap (konu özetli, soru bankası vs.) önerebilir misiniz? Hangi yayınevinden alsam, hangisinin soru kalitesi daha iyidir bilemedim. Her ders için ayrı ayrı öneri yapabilirseniz çok sevinirim.



Edebiyat ödevim için bugün Memleket Hikayeleri'ni aldım. Kitaba biraz göz attım da. Beğeneceğimi düşünüyorum açıkçası. Zaten her halükarda okumam gerekiyor. (Seçenekler arasından payıma bu kitap düştü.) Bunun dışında, bana edebi yönü ağır basan ama aynı zamanda akıcı olan kitap önerilerinde de bulunabilir misiniz? Bu aralar o tarz kitaplar okumak istiyorum sanırım.



Bütün bunların dışında, dediğim gibi hiçbir şey yapmıyorum. İçimden hiçbir şey yapmak gelmiyor. Siz neler yapıyorsunuz? Bu bunalımlı halimden çıkmak için ne yapmam gerekiyor? Yorumlarınıza ihtiyacım var. Hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)




8 yorum:

  1. hmmmm evvelaaa
    Ben önceleri buraların en küçüğüydüm. Senin 11 olduğunu yeni öğrendim mesela. Ne güzel. Sizlerin yeni olarak gelmesi bizlerin "eski"mesi çok hoşuma gidiyor. :)
    Yayın tavsiyesine gelince, ben mf ci olduğumdan sebep tm de pek bir bilgim yok. Ama konu anlatım anlamında palmenin iyi olduğunu duydum.
    Arkadaşlarınla ayrılman aslında iyi bir şey ders çalışmak konusunda bir avantaja çevirebilirsin.
    Yine yorumları çok uzatıyorum yaa. Şu aralar bloglayamadığım için o açığı yorumlarda kapatıyorum sanırım.
    Sözün Özü:
    GÜlücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yorumlarını okumayı seviyorum. Uzun uzuunn yaz yani. Öneriler için teşekkürler :))

      Sil
  2. Ben de arkadaşlarımla farklı sınıfa düşmüşüm :(
    Okul açıldığından beri Çocukluğun Sonu'nu okumaya çalışıyorum. Kitap tek kelimeyle mükemmel ama bir türlü bitiremiyorum. Dersler filan desen zaten başlamadı, hocalar derslere bile gelmiyor. Yani inan ne yapıyorum ben de bilmiyorum :(
    Ben daha 10. sınıfım, zaten Türkçe okumadığım için o konuda yardımcı olamayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin farklı farklı dertleri var. Arkadaşlarımla ayrı sınıflarda olmam başlarda canımı çok sıkmıştı. Çünkü sınıfımda doğru düzgün hemen hemen hiç kimseyi tanımıyorum ve herkes kendi arkadaşlarıyla küçük gruplar halinde takılıyor. Sınıfımdakilerle de konuşuyorum tabi ama derste direk derse yoğunlaşıp tenefüs ve öğle aralarında yakın arkadaşlarımla buluşuyorum. Bu yıl da böyle geçecek artık. Her yıl okul daha kötü, daha katlanılmaz geliyor bana ya. Alanımı seçerken çok kararsızlık yaşamıştım ama gerek alanımdan, gerekse öğretmenlerimden çok memnunum şu an için. Umarım böyle de devam eder. Daha şimdiden YGS-LYS muhabbeti başladı. Stres olmamak elde değil -,-

      Sil
  3. Öncelikle ben matematik öğretmeniyim. Kendi alanımla ilgili tavsiyemi yazayım sen içinden seçersin. Yıllarca üniversite sınavına hazırladığım öğrencilerimden de faydalanarak ilk söyleyeceğim şey aynı yayın her derste başarılı değildir. Belirli yayınlar belirli derslerde yıldızlaşıyor. İkinci önemli şey hemen hemen her yayın her kitap ortalama aynı öğreticiliğe sahiptir önemli olan kendi seviyene uygun kitaplarla başlayıp düzenli bir şekilde çalışmak önünde 2 koca yıl var stres yapma hiç bişey bilmiyor olsan dahi bi plan yapar toparlarsın bu sürede;)
    gelelim neyi nerden çalışalım kısmına (sadece matematik için)
    Matematiği hiç sevmiyorum temelimde extra zayıf diyorsan üniversite sınavıyla alakası olmayan ama hız ve pratik katan antrenmanlarla matematik serisini deneyebilirsin bu yayın 1-2-3-4 diye sırayla çıkarıyor çooook fazla örneği var 2sini çözmen ortalama bi alt yapı sağlar. Karekök yayınlarıda gene kolaydır. Yok ben zaten ortalamayım geliştirmeye ihtiyacım var dersen bireyin kolay serisi olabilir finalin gene kolay serisi olabilir Fem ve güvender de genelde bu seviyede kitaplar çıkarıyor. Bu ikiside değilim bana pratik lazım diyorsan palme olabilir zafer ve bireyin zor olanları var. Gene aklına takılan bişey olursa bana yazabilirsin sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için gerçekten çok teşekkür ederim. Tam olarak böyle bir tavsiyeye ihtiyacım vardı :)

      Sil
    2. Faydalı olursa ne mutlu bana rica ederim :)

      Sil
    3. Bir de sizce kitapları YGS olarak almak mı yoksa 11. sınıf olarak mı almak mantıklı? Yoksa ikisi birden mi?

      Sil