20 Eylül 2016 Salı

Köken (Lux #4) | Kitap Yorumu


Herkese merhaba. Okullar açıldı. Erken kalkıyoruz. Reading slump'ın kıyısında dolanıyorum. Ve sürpriizz. Söyleyin bakalım kimin istediği hiçbir şey yolunda gitmiyor? Cevap çok zor olmasa gerek sanırım -,- Umarım siz güzel günler yaşıyorsunuzdur.  Aslında bu aralar pek fazla kitap okuyamıyorum. Zaten eve geldiğimde, artık bünyem alışkın olmadığından da olacak, kendimden geçiyorum. Canım hiçbir şey yapmak istemiyor. Hadi ders çalışayım desem, okul kitapları bile daha verilmedi. Anlayacağınız okulların açıldığının farkına daha tam olarak varamadığım saçma bir süreçteyim. Köken'e okullar açılmadan 2 gün önce falan başlamıştım. Zaten aksi takdirde kitabı mümkünatı yok bitiremezdim. Ama şunu söyleyebilirim ki, yine felaket akıcı bir kitaptı.



Kitap boyunca hop oturdum, hop kalktım. Yazarımızın hayal gücü cidden sınır tanımıyor. Yine ağzımı açık bırakan bir düzine olayla çevrili ve olayların en olmadık yerinde biten bir kitaptı. Her ne kadar Direniş'i merak etsem de, muhtemelen onu uzun bir süre okuyamayacağım. En azından şu an da öyle hissediyorum. 


DİKKAT DİKKAT! KİTAPLA İLGİLİ YORUMUMA GEÇİYORUM. EĞER SERİYİ KÖKEN'E KADAR OKUMADIYSANIZ, SONRADAN KAN AĞLAYACAĞINIZ SPOİLER'LAR ALMANIZ KUVVETLE MUHTEMEL BİLGİNİZE..

Uyarımı dikkate aldıysanız, ki umarım bir deliliğe kalkışmayıp almışsınızdır, Opal'in nerede bittiğini zaten biliyorsunuzdur. Bildiğiniz üzere Opal'in sonunda Katy yakalanmıştı. Ve yine ben şoka girmiştim, aynı Köken'in sonunda olduğu gibi. Bundan sonra Katy, bir nevi Beth görevini üstlendi de diyebiliriz. Yeteneklerinin sınırının kavranması için bir dünya acımasız teste tabi tutulup dövüldü. Bütün bunlar olurken, sinirden köpürmesinin dışında, Daemon'umuz da boş durmuyordu. Sonunda hiçbir çıkar yol bulamayan Daemon, sırf Katy'yle beraber olabilmek için elini kolunu sallaya sallaya Weather Dağı'na gidip kendini yakalattı. Tabi bu deliliğinin öncesinde küçük mafya babamız Luc'la bir anlaşma yapıyor. Daemon'un Luc için bir serum çalması karşılığında, Luc da onları oradan kurtaracak. Anlaşmanın şartları böyle. Ama o zamana kadar orada neler yaşanacak neler.. Bu kitapla beraber artık sadist olduğuna inandığım yazarımız, iğrenç olaylar meydana getirmekten de kendini almamış. Ah vicdansız Jennifer'cığım ne istedin bu çocuklardan? Yetmedi mi çektikleri? Hayır ne mana bu kadar dert, keder? -,- 



Ayrıca bu kitapta uzaylılar ve melezlerin dışında yeni ve çok daha güçlü bir ırk olan 'kökenlerle' tanışıyoruz. Gerçekten ürperticiydiler. Hele ki köken çocuklar. Hala Lux serisine başlamadınız mı? Bu tarz kitaplardan hoşlanıyorsanız, durmayın bu kitapları bir an evvel okuyun derim. Bol kitaplı, güzel günler. :)












4 yorum:

  1. Serinin en sevdiğim kitabı bu olmuştu, gerçekten iyiydi bu. Yalnız ben baştan söyleyeyim (tamamen benim fikrim) Direniş bu kadar güzel değil, hazır ol. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen aynen :D Bu kitapta işler iyice çığırından çıkmıştı. İyice bilim kurgu filmlerine bağladılar. Yine de serinin sonunu merak ediyorum ^^

      Sil
  2. Mevsim geçişleri ile beraber hepimiz yalpaladık sanırım :)) Kitabı ilk defa gördüm akıcı dilde yazılınca bir çırpıda okuyası geliyor insanın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lux serisinin dördüncü kitabı. Seriyi çoğu kişi gibi abartılı derecede sevmesem de genel olarak seviyorum. Hem zaten Daemon tek başına yeter :) Bu aralar nedenli nedensiz moralim bozuk. Umarım bu ruh halinden çabucak kurtulurum.

      Sil