24 Eylül 2016 Cumartesi

Hayalet Kalp | Kitap Yorumu


Herkese merhaba. Son bir haftadır elim birçok kitaba gitti. Birkaç kitaba aynı anda başladım da ama nedense devamı gelmedi. Hayalet Kalp'i biraz yayarak da olsa toplamda iki oturuşta bitirdim diyebilirim. Kitap ilk çıktığında baskısına kelimenin tam anlamıyla vurulmuştum zaten. Geçtiğimiz günlerde de okuoku'nun 9.90 indirimi vesilesiyle bu tatlı mı tatlı kitaba kavuşmuş oldum. Mutluyum, huzurluyum.



Kitap sayesinde deniz anaları hakkında bilmediğim pek çok şey öğrendim. Gerekli miydi peki? Bu kadarı olmasa da yeni ve ilginç bilgiler öğrenmek güzeldi bence. Kitap gerçekten çok masumane duygularla okuyucuya aktarılmıştı. Zaten kitabımızın anlatıcısı ve ana karakterimiz olan Suzy de on iki yaşında bir kız. Suzy bir gün, gerekmediği müddetçe konuşmama kararı alıyor ve günlerce ağzından sadece birkaç kelime anca çıkıyor. Kendini her şeye herkese yabancı hissediyor. Hem ne söyleyebilir ki zaten? En yakın arkadaşı olan Franny'nin suda boğulduğu haberini almasıyla durumu herkes gibi kabullenemiyor. İşin iç yüzünü öğrenmek için araştırmalara başlıyor. Çünkü, en yakın arkadaşına öyle kolayca veda edemez. Ve uzun araştırmaları sonucunda arkadaşının bir deniz anasının onu sokmasıyla öldüğü sonucuna varıyor. Bu sefer de bu ölümcül ama aynı zamanda 'korkunç güzel' canlıları araştırıyor. Çünkü Franny'den vazgeçmediğini asla vazgeçmeyeceğini kanıtlamak zorunda. Bilhassa da kendine.



Suzy ve Franny çok yakın arkadaşlarken zamanla aralarına başka kişiler giriyor ve uzaklaşıyorlar. İşte tam da bu nedenle, yani bütün bunlara en başından engel olamadığı için, Suzy kendini bu olayı aydınlatmak zorunda hissediyor. Kitabın özellikle ilk yarısı oldukça durağandı orası kabul ama ben yine de kitabı genel itibariyle severek okudum. Sanırım okuoku'nun indirimi hala sürüyor. Şansınız varken hala kitabı alabilirsiniz. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, bol kitaplı, güzel günler. :)








2 yorum:

  1. Kitabın adı çok güzel :)) Her yerde karşıma çıkıyor, bakalım ne ara okuyabileceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın ismi, kapağı gerçekten ilgi çekici. Hele baskısı.. Kelimenin tam anlamıyla aşık olunası. Ama kitabı genel itibariyle ortalama buldum ben. Büyük beklentilerle başlamamak daha iyi olacaktır :))

      Sil