8 Eylül 2016 Perşembe

Gece Yolu | Kitap Yorumu

Herkese merhaba. :)
Ah ah! Gece Yolu Kristin Hannah'tan okuduğum ikinci kitaptı. Yazarı gerçekten anlayamıyorum. Bu kadının okuyucularıyla sorunu ne? Hayır kitaba bayıldım. Yine yine ve yine HARİKAYDI! Bundan 2 yıl öncesinde falan yazarın Ateşböceği Yolu isimli kitabını kütüphaneden alıp okumuştum ve sonrasında neden kendi kütüphane eklemedim ki diye iki saat hayıflanmıştım. Gece Yolu'nun yazarın en beğenilen kitaplarından biri olduğunu kitaba başlarken de biliyordum aslında. Ancak kitabın konusu hakkında hiçbir bilgim yoktu. Kitaba karşı ne hissedeceğimi bilmeden başladım okumaya. Ve inanın ki, kitabı elimden bırakamadım. Kardeşlik, dostluk, annelik ve aşk üzerine dolu dolu, duygu yüklü, oldukça akıcı bir kitaptı. Ama size küçük bir uyarı, kitabı okurken gözlerinizin dolmaması mümkün değil. Bu karakterlerin başına gelen bahtsız bedevinin başına gelmez yeminle.




''Hayat size bir dizi seçenek sunar. Beklemek. Geçmişe tutunmak. Unutmak. Affetmek.. Siz hangi yolu seçerdiniz?''


Jude Farraday, yıllarca ikizleri Zach ve Mia'yı korumaya, onları en doğru şekilde yetiştirmeye çalışmıştır. Kendi annesi gibi olmamak için. Zach yakışıklı, zeki ve dışa dönük, sosyal bir çocuktur. İkizi Mia ise Zach'in tam tersi içine kapanık, yalnız bir kızdır. Arkadaş edinmekte zorluk yaşar. Okulda hep Zach'in gölgesiyle kendini korur. Ancak bu iki kardeş birbirlerinin diğer yarısıdır. 


Diğer tarafta Lexi vardır. Lexi, uyuşturucu bağımlısı bir anneye sahip olduğundan defalarca evlatlık verilmiş, kırgın bir genç kızdır. Ve lisenin ilk gününde Lexi'nin yolu bu ikizlerle kesişir. Lexi ve Mia çok yakın arkadaş olurlar. Hatta arkadaştan öte kardeştirler artık. Ancak Mia çok kırılgan, yalnız kalmaktan çok korkan bir kızdır. Lexi'nin onu bırakacağından çok korkar.


On sekiz yaşına geldiklerinde Zach ve Lexi birbirlerine olan aşklarını itiraf ederler. Ancak ikisi de Mia'yı incitmekten çok korkar. Lexi hayatta istediklerine kavuşamayacağını daha çocukluğunda anlamıştır. Aşka ve dostluğa aynı anda daha ne kadar sahip olacaktır ki?


Zach, Mia ve Lexi'nin arasında kopmaz bir bağ oluşur. Taki bir parti dönüşünde geçirdikleri kazaya kadar. Üçünün hayatı da bu kazayla beraber başka yönlere savrulur. Ve Jude korktuğu gerçekle yüzleşir. 


''Bir yerlerde kederin bir kemiğin kırılmasına benzediğini duymuştum. Doğru şekilde kaynamazsa acı sonsuza dek sürer..''


Kitaba bayıldığımı daha önce söylemiş miydim? Muhtemelen söyledim çünkü kitaba gerçekten BAYILDIM! Kristin Hannah'ın gerçekten sihirli bir üslubu var. Okuyucuyu nereden vuracağını çok iyi biliyor. Kitapta olaylar bir türlü durulmuyordu. Sezon sezon dizi çekilir bu kurguyla valla. Hiçbir şeye üzülmediğim kadar Lexi'nin yaşadıklarına üzüldüm. Kızcağızın yüzü iki dakika gülmeye dursun. Bir rahat yüzü göstermediler. Kitapta sevmediğim daha doğrusu sevmemekten ziyade garipsediğim nokta, duygu geçişlerinin çok hızlı olmasıydı. Yani kitapta pek çok duygu bir aradaydı ancak bazı yerler çok üstünkörü geçilmişti. Mesela Zach ve Lexi'nin aşkı. Tamam oldukça etkileyici ve göz pınarlarını kurutucu bir aşktı ama ya gerçeklik. O kadar hızlı olup bitti ki her şey, olaylara cidden yetişemedim. Ve Jude. Bir insan bu kadar değişebilirdi. Tamam yaşadıkları kolay değildi ama. Ama yani.. Neyse tamam susuyorum. Yoksa bu yazı çığırından çıkacak. Çünkü yazdıkça düşüncelerim dağılıyor. Kitabı okuyun, okutturun. Yazarın diğer  kitaplarını da en kısa sürede okumak istiyorum. Keşke internetten sipariş vermeden kitabı okusaymışım da, sepete Kristin Hannah kitaplarından da atıverseydim. Aman neyse. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler.:)











7 yorum:

  1. Selaaaam! Ben buralara gelmeyi seyraltmişken yeni bloggerları görünce bi hüzün alıyor beni. tabii aynı şekilde yeni arkadaşlar görünce bir o kadar da mutluluk :)
    Daha nice güzel kitap ve nice güzel kitap yorumunda görüşmek dileğiyle
    Gülücüklü Kal...
    -Bir de yorum kısmında beni bilgilendir butonu çıksa daha iyi olur -

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam tamam çıkıyormuş pardonlar olsun :D

      Sil
    2. Ahaha :D Güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Ben de birileriyle konuşmayı çok seviyorum. Artık yazılarımın altında senin de yorumlarını bekliyorum ^-^

      Sil
  2. Hiç Kristin Hannah okumadım desem beni döver misin :D İki yıl önce fuardan Gümüş Gözyaşları'nı almıştım ama hala okunmayı bekliyor. Belki senin yorunumundan sonra okuma listemde önlere çekerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kitabını okumadım veya hakkında hiçbir şey bilmiyorum ama okumalısın. Yazarı o derece sevdim yani :D Ama eğer bir yerde denk gelirse (Pegasus'un fiyatları saolsun -,-) Gece Yolu'nu da okumanı öneririm ^-^

      Sil
  3. Kitap kapakları ve adları çok güzel ama hiç okumak istememiştim hep bi geri durmuştum ama merak ettim senin yorumunla,belki bende kütüphaneden alır sevip sevmeyeceğime bakarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de bir arkadaşım vardı. Kristin Hannah kitaplarını 'orta yaş' kitabı olarak görürdü. Ben hiç öyle düşünmedim ama insan böyle yorumlar görünce veya duyunca da geri çekilebiliyor. Bence sen de bir yerden başlamalısın. Ben beğendiysem vardır bir hikmeti sen beni dinle :D Şaka bir yana denk gelirse okumanı öneririm ^-^

      Sil