9 Eylül 2016 Cuma

Cumartesi İlk Beş #8 | Her Irktan Bir Tane

Herkese merhaba :)
Öncelikle hepinizin bayramı şimdiden mübarek olsun efendim. İşte şimdi bu haftanın konusuna geçebilirim. Çoğumuz gerek kitaplardan, gerek filmlerden fantastik yaratıkları biliriz. Bütün o doğaüstülüğün ayrı bir havası, ayrı bir çekiciliği vardır. Kitaplara ilk bağlandığım dönemde beni kendine çeken de bu fantastik evren olmuştu. İşte bu haftada her alemden fantastik karakterleri seçip elimden geldiğince kitap önerilerinde bulunmaya çalışacağım. Eğer fantastik türünde kitaplardan hoşlanıyorsanız bahsedeceğim kitaplara göz atmanızı tavsiye ederim.


İlk durağımız büyücüler. Büyücülere pek fazla aşina değilim kabul ediyorum ama konu büyü ve sihir olunca aklıma ilk olarak Harry Potter serisi geliyor. İster iyi, ister kötü olsun bu serideki her bir karakteri ayrı bir seviyorum. Bu seri gerçekten sihirli..




Biri Yarı-Tanrı mı dedi? Percy Jackson'un her iki serisini de en az Harry Potter kadar seviyorum. Özellikle Rick Riordan'ın esprili diline bayılıyorum. Kitapları okurken en çok imrendiğim şey, Melez Kampı'ndaki ortam ve arkadaşlıktı. Hala okumadıysanız iki seriye de şans verin derim. Tek pişmanlığım kitapları başkasından alıp okumuş olmam. Şimdi elimde olacaktı da maraton yapacaktım. Ah ah! -,-







Konu melekler oldu mu aklıma her zaman için ilk önce Patch geliyor. Sanırım okuduğum ilk melek karakteri olduğundan bendeki yeri hep ayrı kalacak. Kitapları şu an için pek ilgimi çekmese de ilk okuduğum zamanlar acayip takmıştım -,- Ama yine de yeni yeni kitap okuyorsanız ve yaşınız küçükse serinin kitaplarını göz atmanızı öneririm.







O bir uzaylı. O bir öküz. Çünkü o Daemon Black.
Uzaylılar. Gizemleri hep ilgimi çekmiştir ancak bu zamana kadar tanıştığım tek uzaylı karakter Lux serisinden Daemon Black oldu. (Serideki diğer karakterler düşünüldüğünde tek değil tabi. Ama yine de o Daemon Black. Evet bu kadardı -,-)  Seriyi henüz bitirmedim ama yine de herkes kadar çok bayılmadım da. Yine de önerilir.
(NOT: Aslında düşününce aklıma 5. Dalga da geldi şimdi.)
(2.NOT: Şu an Opal'i okuyorum ve bayılmadım lafını geri alıyorum. Kitapta olaylar, olaylar..)





Ve ve veee vampirler. En klişe doğaüstü yaratık türü sanırım. Ama benim için her zaman özel kalacaklar. Bu madde için akıllara gelen en klişe cevap Alacakaranlık serisidir muhtemelen. İtiraf etmek gerekirse, ben de bir zamanlar o güruhtandım. Ama hangimiz hayatımızın bir döneminde Alacakaranlık izlemedik ki. Seven de sevmeyen de izlemiştir şimdi doğruya doğru. Ancak benim bahsedeceğim seri Vampir Akademisi. Konu itibariyle vampirleri baz alan pek çok seriden daha farklı. Vampirleri üç gruba ayırıyor: Moroi, Dampir ve Strigoi. Bir nevi kast sistemi gibi düşünebiliriz. Serinin tüm kitaplarını vakti zamanında üşenmeden tek tek yorumlamışım zaten. 
(Ve Buz Öpücük'ün eksik olduğunu fark etmem. Amaan takmayın -,-)




Peki liste bu kadar mıydı? Elbette hayır. Periler, kurt adamlar, ruh emiciler, elfler, orglar, hobbitler, cüceler, cadılar (basbaya süpürgeli olandan) ooo daha bir dünya yaratık var. Ama evet, benim ilk beş listem bu kadardı. Sizin favori fantastik ırkınız hangisi merakla bekliyorum. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı sihirli günler. :)






12 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu yeni kesfettim ve takibe aldim bende beklerim 😊

    bayankirpikk.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi hemen bakıyorum. Teşekkür ederim ayrıca :)

      Sil
  2. Benim favori ırkım Hobbit vallahi :D Yüzük Kardeşliğinin başındaki "Hobbitler Hakkında" bölümünü çok çok seviyorum. Keşke o kısım ayrı bir kitapçık olsa diye hayıflanıyorum hatta. Elfler de çok asil yaratıklar, onlara da çok çok hayranım ama hobbitlerin neşesi, hayat enerjileri çok hoşuma gidiyor. Bu arada orkları seven var mıdır ya? :D Listen çok güzel olmuş bu arada, konu çok hoşuma gitti. Belki ben de yaparım ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap yap :D Senin listeni de çok merak ediyorum. Aslında aklıma ilk başta elfler, cüceler, hobbitler falan geldi ama sonra 'yok İlkay dedim sen çıkamayacaksın bu işin içinden.' Sonra popüler kültür yaratıklarına kaydım sanırım :D

      Sil
  3. Tam bir klişe insanı olarak favorim vampirler :D Güçlü, kuvvetli ve aynı zamanda zarif olmalarını seviyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya değil mi ama? Bende de vampirleri yeri ayrı. Sonuçta ilk göz ağrım :D Hızlı, güçlü ve çekiciler. Daha ne olsun ^-^

      Sil
  4. Sanırım ne okursam okuyayım benim favori türüm sonsuza kadar vampirler olacak :) Vampir Akademisi Serisini geçen yıl tamda bu zamanlarda okumuştum. AHH ADRIAN 😍😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de geçen yıl bu zamanlarda okumuştum. Tesadüfe bak :D

      Sil
  5. Benim için ilk 5 büyücüler, vampirler, elfler, periler ve cadılar :-) ben de kurtadamları pek sevmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elfler ve perilere ben de bayılıyorum. Bilmiyorum kurt adamlar bana böyle bir soğuk geliyor. Belki de onlara pek de aşina olmadığım içindir ^^

      Sil
  6. Blogunu yeni keşfettim, çok güzelmiş.
    Bahsettiğin kitapların hepsini okudum, hepsi gerçekten güzeler. Karakterleri de seviyorum, anımsamış oldum sayende. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederiimm ^-^

      Sil