3 Eylül 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk Beş #7 | Aşık Olunası Kitap Karakterleri

Herkese merhaba.:)
Hayatta kendimi üzerinde vakıf hissettiğim sayılı konulardan biri de kitaplar sanırım. Beni bıraksalar saatlerce hiç susmadan onlar hakkında konuşabilirim de. Kitaplara bu kadar bağlı birinin kitap karakterlerine takıntılı olması da doğal karşılanmalı haliyle. Yazıma böyle bir giriş yaptım ki, ileride yazacağım tuhaflıklar mazur görülsün. -,- Bence yaz tatili sonbaharı da içine almalı. Sonbaharda kitaplar başka bir güzel olmuyor mu ama? Hafif serin hava ve kitap kahve ikilisi. Oh mis.. Neyse geçelim artık asıl konumuza. Aslında benim onlarca aşık olduğum, delicesine tutulduğum kitap karakteri var. Haliyle bu sayıyı ilk 5'e indirmek biraz zorlayıcı oldu benim için. Ordan burdan enler listemi oluşturmaya çalıştım ya, bakalım artık.






İlk isim tabiki de ilk tutkunu olduğum isim. William Herondale. 1800'lü yılların verdiği ağırlık mı desem? Centilmenlik, beyefendilik mi? Yoksa o kendine özgü alaycılığı mı? Bilemedim şimdi. Aradan onca zaman geçmesine rağmen ismi bir muhabbette geçmeye görsün, hemen 'biri Will mi dedi' moduna geçebiliyorum şimdi bile. Bir William Herondale kolay yetişmiyor tabi.




Ve ikinci isim kalbimi paramparça etmeyi başaran Adrian Ivashkov. Vampir Akademisi serisini okuyanlar anlamıştır muhtemelen. -,- Aman neyse konumuz bu değil nasılsa. Aslında Adrian serinin ortalarına kadar pek meydanda gözükmüyor ama sonrasında kitapları okurken durmadan Adrian'ı arayıp durmuştum. Kötü çocuk imajı çizen, kırılgan ama yine de serseri tiplerden anlayacağınız. (Artık o tipler nasıl oluyorsa? Çok güzel açıkladım cidden. -,-)





Veee yıldız isimlerden biri daha. Kaptan Carswell Thorne. O nasıl bir sempatiklik, nasıl bir karizmadır öyle. Zaten Ay Günlükleri serisinde de en sevdiğim kitap Cress'ti kaptan saolsun. Kendini beğenmiş, ukala, serseri olduğunu düşündüğü için serseri gibi davranan, ara sıra gıcıklık yapan biri. Bunda sevilecek ne var diyorsunuzdur. Fantastik türünde kitaplar okuyorsanız bence gidin Ay Günlükleri serisini bir an evvel okuyun. Ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız. 






Jamie Fraser. Bir İskoç savaşçısı. Bence başka söze gerek yok. Diana Gabaldon'un hayal gücü saolsun çekmediği dertler çile kalmadı karakterimizin ama dimdik ayakta maşallah. Yabancı serisine bir an evvel başlayın derim. Kitapları her ne kadar kütük gibi olsa da insana gerçekten zaman yolculuğu yaptırıyorlar. Bu arada dizide rol alan Sam Heughan rolüne cuk oturmuş. (Dizisi de ayrıca önerimdir.)







Sıradaki isimse Eleanor Park'tan Park Sheridan. İlk başlarda az biraz gıcık kapsam da sonraları Park'a aşık olmamak elimde değildi. Park'ı her ne kadar sevsem de Eleanor'la daha çok seviyorum sanırım.









Vee bonuss! Simon'u yazmasaydım rahat edemezdim. İtiraf etmek gerekirse çoğu kişinin aksine Simon'u Jace'ten daha çok seviyorum. Yine marjinal yönüm işte. Ama bana daha sempatik, daha içten geliyor Simon ne yapalım?








Aslında bir bu kadar karakteri daha  yazabilirim size ama o da başka sefere artık diyelim. Sizin kitap aşklarınız kimler cidden merak ediyorum. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı güzel günler. :)










10 yorum:

  1. Bu etkinliğe katılmayı çok iStiyorum ama çok zor bir konu seçmişsin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kesinlikle çok zor oldu karar vermesi. Tamam şunu yazayım diyorum öbürü darılıyor, of bilemedim. Ortaya en son bu liste çıktı işte. Ama sen de yap bence. Senin listeni çok merak ediyorum :D

      Sil
    2. Şu anda cumartesinin bitmesine 23 dakika var ve ben yanıtını yeni gördüm :( Bir sonraki cumartesiye sözüm olsun o zaman :)

      Sil
    3. Ahaha :D Olsun ya ha bu cumartesi ha haftaya fark etmez. Ama cidden merak ediyorum :)

      Sil
  2. Şu Will ile bir türlü kısmet olup tanışamadım çok yakın zamanda alıp okumak istiyorum.Ve evet Adrian şuan dördüncü kitabını okuyorum dediğin gibi az geçiyor ama rolü artacaksa çok mutlu oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Cehennem Makineleri'ne en kısa zamanda başlamalısın. Ben Ölümcül Oyuncaklar serisinden daha çok seviyorum şahsen. Umarım sen de seversin :)

      Sil
  3. Diziye şöyle bir bakarken Sam Heughan'a aşık oldum, gittim Yabancı'yı okudum :-) kendisi etkilenilmeyecek gibi değil. kitaptaki karakter için nokta atışı olmuş. castingi yapan kişinin ellerinden öpüyoruz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama ya? Ben hayal etsem bu kadar olmazdı valla :)

      Sil
  4. Sam gerçekten bir efsane :D Diziyi sadece onun için izliyorum :)) Park'la da yeni tanıştım, sempatik çocuk :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Sam! Gerçekten efsane :D Kitaplarını okumadıysan Yabancı serisine başlamanı tavsiye ederim ^-^

      Sil