10 Ağustos 2016 Çarşamba

Senden Önce Ben | Film Yorumu #17

Herkese merhaba.:)
Sonunda. Evet sonunda ben de Senden Önce Ben'i izleyebildim. Evet izledim. (Ve göz yaşları akar, sahne kapanır. -,-) Neyse. Senden Önce Ben'i gerçekten büyük bir merakla bekliyordum. Başta bunun sebebi kitabının mükkemmelliğinden ziyade, seçilen oyunculardı. Ama sonrasında film çıkmadan koştur koştur kitabı alıp okudum ve kaçınılmazı yaşayıp ben de gözyaşlarına boğuldum.


Will Traynor (Sam Claflin) zengin, başarılı ve yakışıklı bir adamdır. Çoğu insanın düşlediği bir yaşama sahiptir. Taki geçirdiği trafik kazasıyla felç kalıncaya kadar. Louisa Clark (Emilia Clarke) bir kafede garsonluk yapan, ailesine bakmakla yükümlü, deli dolu, iyi kalpli bir kız. Hayatını basitçe yaşamayı seçen biri. Taki işten atılana kadar. İşte bu ikilinin yolları da bu şekilde kesişiyor. Louisa, Will'in hasta bakıcısı olarak işe başlıyor ve sonrasında bu ikili birbirlerinin hayatını değiştiriyor. Ama bu sıradan bir aşk hikayesi değil. Daha ziyade kendini bulmanın, hayatı yaşamayı öğrenmenin hikayesi. Hayatın aldığı şeyleri, başka iyi şeylerle değiştirebileceğinin hikayesi. Sizi hüngür hüngür ağlatabilecek, güzel bir aşk hikayesi.







Film bana aynı kitabı gibi pek çok duyguyu bir arada yaşattı. Yeri geldiğinde güldürürken, yeri geldiğinde ağladığınızı bile fark ettirmeyecek dolu dolu bir hikayeye sahip Senden Önce Ben. Tabi ki kitapları (çoğu zaman) filmlere tek geçerim. Bu sefer de bu durum değişmedi. Ancak film de başarılı bir uyarlama olmuş. Hem içinde bu ikilinin olduğu bir film nasıl kötü olabilir ki? Şu tiplere bakın ya. :)









Ayrıca Louisa ve kız kardeşinin arasında geçen diyaloglara yer vermeleri de çok hoşuma gitti. Kitabı okurken her ne kadar Louisa'nın kardeşine ufaktan gıcık olsam da, ikisinin arasındaki bağı çok seviyorum.








Ve o son kısım. Gözümü kitabın son kısımlarını parçalamak isteyecek kadar döndüren, filmi izlerken zırıl zırıl ağlatan o son kısım. Mükkemmeldi. Louisa'nın Will'in hediyesi çorapları giymesini çok sevdim. Ancak muhtemelen son kısımda duygulansanız da siz benim gibi aşırı tepki vermeyeceksinizdir. O konuda emin olabilirsiniz. -,-  Aşk filmlerinden hoşlanıyorsanız bu filmi de büyük ihtimalle çok seveceksiniz. Şimdilik hoşçakalın. Güzel günler.:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder