29 Ağustos 2016 Pazartesi

Savaşçı Varis | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Savaşçı Varis özellikle son dönemde pek çok blog yazısında karşıma çıkar olmuştu. Olumsuz yorumlarla da karşılaştığımı hatırlamıyorum. Bir de işin içine kitabın göz dolduran kapağı eklenince, kitabı okumak benim için şart oldu. Kitaba başlarken çok küçük detaylar dışında, kitap hakkında hemen hemen hiçbir bilgim yoktu. Aslında kitaplara başlarken her şeyden bihaber olmayı çok seviyorum. Kitaba ayrı bir gizem katıyor. Hal böyle olunca kitap benim için ayrıca bir akıcılığa sahip oldu. Kitabı okurken araya maraton kitapları girmesine rağmen, bir an bile kitaba olan ilgimi kaybetmedim.

Kitap bir serinin ilk kitabıymış sanırım. Kitabı bitirdiğimde 'acaba tek kitap mıydı ki?' demekten de kendimi alamadım. Yani devam kitaplarında bizi neler bekliyor, ben de merakla bekliyorum.


Kitabımızda büyücüler, efsuncular, simyacılar, savaşçılar ve sıradanlar olmak üzere belli başlı topluluklar var. Bunların içinden en güçlüleriyse büyücüler. Büyücüler de kendi içlerinde husumet yaşayıp 'beyaz gül' ve 'kızıl gül' olmak üzere iki ana gruba ayrılmışlar. Şartlara uygun savaşçılar bulduklarında, onları kendi adlarına olimpiyatlarda savaştırıyorlar. Ana karakterimiz Jack 16 yaşında, sıradan bir genç kitabın başlarında. Her gün düzenli olarak kalp ilaçlarını alması gerekli. Ancak bir gün ilaçlarını almayı unutmasıyla, kendini çok daha güçlü ve zinde hissediyor. Aynı gün katıldığı futbol seçmelerinde gücünü kontrol edememesi onu büyücülere açık ediyor. Çünkü Jack de bir savaşçı. Ancak bundan kendisinin de haberi yok. O artık olimpiyatlar için aranan bir piyon oluyor. Eğitimsiz bir piyon.


Yazarın yazdığı  ilk gençlik kitabı olmasına rağmen gerek kurgu, gerek üslup bakımından bence oldukça başarılı bir kitaptı. Karakterlerin kişiliklerini tam oturtamasam da, yine de onları da sevdim. Kitabın kapağına zaten BAYILDIM! Büyücülerle ilgili bir kitap okumak da benim için ayrıca bir farklılık oldu. Eğer bol aksiyonlu, kanlı, bıçaklı , bir de üstüne sihir katılmış dolu dolu bir kitap okumak istiyorsanız alıp okuyun derim. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı güzel günler.:)








2 yorum:

  1. Mimlendin :D

    http://khaleesininguncesii.blogspot.com.tr/2016/08/yaz-sonu-mimi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim canım. Heyecanlandım bak şimdi. :D

      Sil