28 Ağustos 2016 Pazar

Ölmek İçin On Üç Sebep | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Ölmek İçin On Üç Sebep, okumayı uzun zamandır istediğim kitaplardan biriydi. Hatta geçen yaz 9.90 indiriminden alamadığım için, içimde bir yerlerde gizli saklı bir ukte de kalmış hani. Bunu sonunda kitaba kavuşunca fark ettim. Kitaba kavuşmam zaman aşımına uğradığından da olacak ki, kitabı her ne kadar merak etsem de içimde öyle çok büyük bir okuma isteği veya beklenti yoktu. Ancak geçtiğimiz günlerde katıldığım okuma maratonu etkinliği saolsun, kitabı bir günde bitirdim. Kitabı herkes okudu, sevdi, yorumladı falan filan ama buna rağmen ben kitap hakkında yine de en ufak bir bilgi kırıntısına bile sahip değildim. Bu durum da benim açımdan kitaba ayrı bir akıcılık kattı. Yani sonuçta iyi oldu, hoş oldu. 
Kitap intihar etmiş bir genç kızın ardında bıraktığı kasetlerin belirli kişilere gönderilmesiyle alakalı. Daha çok neden intihar ettiğini açıklıyor da diyebiliriz. Aslında kitabın pek çok gençlik filminde görebileceğimiz 'basit gibi görünen' bir konusu vardı. Ama olayların akışı çok zalimceydi. İntihar. İntahar etti ve bitti öyle mi? Bu kadar basit mi? İşte bu kitapta o kadar da basit olmadığını, kişiyi intihara sürükleyinin aslında çevresi olduğunu görüyoruz. Hannah, intihar eden kızımız. Ölmek istemediğini haykırmış aylar boyunca. Yaşamak istediğini. Hakkında çıkan dedikoduların gerçek olmadığını. Başkalarının yaydığı söylentilerdeki kız olmadığını. Ama onu kimse dinlememiş. Bize önemsiz görünen bazı davranışlarımızın başkalarının hayatında ne kadar büyük rol oynadıklarını baz alıyor kitap aslında. Kitaptan bu kadar etkileneceğimi tahmin etmezdim ama kitabın son cümlesiyle beraber üzerime bir ağırlık çöktü. Kötü hissettim. Hannah gibi, gerçekten yaşamak isteyenlere destek olamayışımıza. Aslında kitap günümüz dünyasının küçük bir kısmını yansıtıyor. Yine de kitapta sevemediğim ama ne olduğunu da tam olarak çözemediğim melankolik bir hava hakimdi. Belki de ana karakter kızımızın intihar etmesini kabullenemedim bilemiyorum. Ne olursa olsun ölüm çözüm olmamalı bence. Belki bu yazıyı okuyan sizlerin de çeşitli dertleri  vardır, bilemeyiz. Ama bilmemiz ve destek olmamız için bu dertlerinizi paylaşabilirsiniz. Evet İlkay'la Güzin Abla köşesine de yer verdiğimize göre konuyu toparlayabiliriz. -,-
Kitabı genel anlamda gerçekten sevdim. İnternet sitelerinde sık sık indirime giren bir kitap da aynı zamanda. En azından bir şans vermenizi tavsiye ederim. İnsanda farkındalık sağlayan kitaplardan biri gerçekten. Neyse şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı güzel günler. :)




ALINTILAR

  • Sanırım olay bu. Kimse diğer insanların hayatını ne kadar etkilediğini bilmiyor. Çoğu zaman hiçbir fikrimiz yok. Ama yine de şartları zorluyoruz.


  • Etrafta epey ruh hastası var Alex -ve belki de ben de onlardan biriyim- fakat olay şu, eğer insanlarla dalga geçersen, diğerleri bunun yüzünden bir şeyler yaptığında, bunların sorumluluğunu alman lazım.


  • Yapacaksınız bunu, değil mi? Hepiniz? Yani, boşlukları dolduracaksınız? Çünkü anlattığım her hikaye, ardında cevaplanmamış bir sürü soru bırakıyor. Cevaplanmamış mı? Ben her soruya cevap verirdim Hannah. Ama sen hiçbir şey sormadın.






4 yorum:

  1. Sanırım kitabı listeme eklemeliyim :)) Sevebilirim gibi görünüyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İndirimlerde falan görürsen kaçırma derim ^-^

      Sil
  2. 'Sanırım olay bu. Kimse diğer insanların hayatını ne kadar etkilediğini bilmiyor. Çoğu zaman hiçbir fikrimiz yok. Ama yine de şartları zorluyoruz.' bu ne kadar güzelmiş. Bende indirimde görürsem bakacağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İndirimde bulursan kaçırma derim. Aslında çok klişe gibi görünen bir konuyu çok güzel anlatmış yazar. Oldukça da akıcı bir kitap. Umarım sen de beğenirsin :))

      Sil