21 Ağustos 2016 Pazar

Okuma Maratonu 2. Gün | En Sevdiğim Arkadaşlıklar

Herkese merhaba.:)
Sayın seyirciler ikinci gününde de maraton tüm hızıyla devam ediyor. :D Şaka bir yana bu maraton benim için gerçekten çok yararlı oldu. Böyle bir anda kitap okuma hevesi geldi ya, hadi hayırlısı diyelim. İkinci günümüzün paylaşım konusu 'en sevdiğiniz arkadaşlıklardı.' Kitaplarda pek çok kez 'keşke şöyle bir dostum, sırdaşım olsa' dediğimiz anlar illa ki olmuştur. Benim çoğu kitapta oluyor valla. O yüzden seçebileceğim kitap çeşidi bu madde için fazlaydı ama içlerinden en sıkı ve gerçek dostlukları seçmeye çalıştım. Arada unutup kaçırdığım birkaç kitap olmuş, ben ona yanıyorum. Onları da bonus olarak koyacağım artık. -,-





Ah Liesel ah! Kelimeleriyle kalbimi sıkıştıran, zırıl zırıl ağlatan kız. Öncelikle şunu söylemeliyim ki, kitap gerçekten mükkemmeldi. En kısa zamanda ikinci kez okumayı da çok istiyorum. Ama onu bunu geçersem, Liesel ve Max arasındaki dostluğu çok sevmiştim. Tamam belki içinde bulundukları durum dolayısıyla öyle bağıra bağıra canım arkadaşım benim demiyorlardı ama yaşadıkları şeyler.. Sanırım yine gözlerim doldu. Siz iyisi mi gidin kitabı okuyun, sonra filmini izleyin. Ondan sonra bakın görün, bana nasıl katılacaksınız.

Kitap yorumu için TIK TIK
Film yorumu için TIK TIK







Mi Mi Ve Win'in arasındaki dostluğu o kadar çok seviyorum ki. Birini göremesen de sevmenin, onunla yürüyemesen de etrafı keşfetmenin, dünyayı sadece duyularla değil de kalbimizle de hissedebileceğimizin çok güzel bir örneği bu kitap. Keşke insanlar kalplerinin sesini duyamayacak kadar sağır olmasalardı. Belki o zaman dünya gerçekten farklı bir yer olurdu ha, ne dersiniz? 

Kitap yorumu için TIK TIK











Tertemiz, insanların pis düşünceleriyle kirlenmemiş, masum iki çocuk. Peki onları birbirinden farklı kılan ne? İnsanların zorla giydirdikleri çizgi pijamalar mı? Yoksa aralarına örülmüş tel mi? Bruno ve Shmuel arasındaki o tertemiz dostluk bu listede olmasaydı olmazdı zaten. Kitabını da, filmini de şiddetle tavsiye ederim.

Kitap yorumu için TIK TIK
Film yorumu için TIK TIK











Parabatai bağı dostluktan güçlüdür. Parabatai'ler kardeştir aslında bunu biliyor muydunuz?
Eveet, bunları biliyor muydunuz köşemizden sonra geçelim Will ve Jem'in dostluğuna. İkisinin yeri de apayrı kalbimde. Birbirleri için yaptıkları onca fedakarlıktan sonra bu listede yerleri olacaktı tabi ki. Will'in Jem'in ilaçlarını almak için elini ateşe sokması hala aklımda. :') Keşke benim de Will ve Jem gibi parabatai olabileceğim biri olsa diyor insan. 










Bunun için arkadaştan ziyade iki kuzeni seçtim aslında. Bence onların dostlukları, pek çok arkadaşlığa bin basardı. Bailey ve Fern'den bahsediyorum tabi ki. Fern her ne kadar görünür biçimde Bailey'e yardımcı olsa da, Bailey de her zaman için Fern'in görünmez şövalyesiydi. Bu ikili ve aralarındaki bağ da unutulmayacaklar arasında.

Kitap yorumu için TIK TIK













Aslında 5 tane dostluk bu madde için yeterliydi ama ne yapayım duramadım işte. Bence fazla söze de gerek yok. Harry, Ron, Hermonie üçlüsü desem yeter de artar bile. Elimizde büyüdü keratalar. :')















Ve ve ve son bonusumuz Annabeth, Percy, Kıvırcık üçlüsü tabi ki. Harry Potter serisi de, Percy Jackson ve Olimposlular serisi de hiç eskimeyecek, her yaşta okuyabileceğiniz, sizi her koşulda sarıp sarmalayan seriler. Şiddetle tavsiye ederim.^^












İçlerinde sizin favorileriniz hangileri? Yorum yorum yorum. :D Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı güzel günler. İyi maratonlar. :)





4 yorum:

  1. İki maddemiz aynı :D Kitap Hırsızı'nı herkes öneriyor bana, ama okuyan herkes yani istisnasız. :D Filmini izlediğimden elim kitaba gitmiyor nedense ama bu sefer ciddi düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşün düşün. Bence kesinlikle okumalısın.:D Sevdiğim kitapları okutmak için psikolojik baskı uygulamayı severim.^^

      Sil
  2. HP ve Çizgili Pijamalı Çocuk konusunda kesinlikle katılmaktayım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HP'deki ortam hiçbir yerde yok ya. Ve Çizgi Pijamalı Çocuk.. Yorum yok onun için :'(

      Sil