20 Ağustos 2016 Cumartesi

Okuma Maratonu 1. Gün | En Kötü Sonlar

Herkese merhaba.:)
Maratonun ilk günü benim için oldukça verimli geçti, ki iki kitap bitirdim bile. Üstelik bunu eğlenerek ve çok da zaman harcamadan gerçekleştirdim. Hal böyle olunca insan gerçekten kendini iyi hissediyor. İlk günün ilk maddesiyse, ''en kötü sonlardı.'' Bu madde için öyle pek düşünmeden en çok ağlayıp zırladığım veya 'olmaz olsun böyle son' dediğim kitapları seçtim. Bakalım bakalım gerekçelerim nelermiş?




Bu kitabın sonunu bence artık bilmeyen kalmamıştır. Zira sağır sultanın bile olacakları duyduğunu düşünüyorum. -,- Ancak ben gerçekten çok ama çok şanslı kesimden biri olarak spoiler almadan kitabı okumuştum. Gerçi o zamanlar Uyumsuz serisi yeni yeni popülerleşiyordu ya, ondan da olabilir bilemiyorum. Ama yine de 'hala' kitabın sonunu bilmeyen masumları düşünerek sonu hakkında spoiler vermeyeceğim. Ancak kitabın 'o malum kısmını' okuduğumda kitabı elimden fırlattığımı ve seriyi gözümün önünden kaldırdığımı hatırlıyorum. Hala düşündükçe sinirlerim az biraz geriliyor. Zaten serinin ilk kitabı dışında diğer kitaplarını sadece birer kez okuduğumdan kitapları unuttum da. Ama bana göre çok gereksiz bir sondu. Bence yazar, karakteri 'kahramanlaştırmak' adına böyle saçma sapan bir olaya girişmiş. Of, yazarın o sonu yazarkenki kafasını gerçekten bilmiyorum. Yeter daraldım! -,-







Harika bir sondu. Berbat bir sondu. Sonunu bile bile kendime eziyet ettirdiğim bir kitaptı. Bu kitap beni ikilemler içinde bırakıyor. Ama her ne olursa olsun kitabı okuyun. Bilhassa romantik tarzda kitaplardan hoşlanıyorsanız çok fazla keyif alacaksınız. Gerçi bence hoşlanmıyorsanız da keyif alacaksınız da, siz bilirsiniz.^^













Bu kitabın sonunun ne olacağını okurken anlamıştım ama tam tersi şeklinde. (Bence anladınız siz, anlayın lütfen.^^) Kitabı ilk okuduğum zamanlar ağlaya zırlaya sonunu getirmiştim. Hele bir de filmini izlerken görün beni. Aman aman yani. O zamanlar gereksiz bir şekilde duygusalmışım sanırım. Çevremdekiler için sinir bozucu olsa gerek. -,-  John Green'in kitaplarını okumama vesile olan ve yıllar geçse de benim için özel kalacak bir kitap Aynı Yıldızın Altında. Hala okumadıysanız, bence bir göz atın derim.









Kitap gerçekten çok güzel. Hele ki, yeni yeni klasik kitap okumaya başladıysanız ve kendinizi yormak istemiyorsanız ideal bir kitap. Bu yıl okuduğum en iyi kitaplardan biri ayrıca. Sonunu asla tahmin edemezdim. Okurken de kendimi çok kötü hissettim. Sonu etkileyici olmasına etkileyiciydi ama sanki daha az acıklı (ne yazsam diye düşünür -,-) olabilirmiş de. Of bilemiyorum. John Steinbeck'in yazdığının üstüne bir de yeni son mu söylücem şimdi. Sıradaki. ^^












İtiraf etmek gerekirse, kitabı ilk bitirdiğimde 'bu neydi şimdi' demiştim. Ama sonra sonra kitabın içerdiği mesajlar kafama dank etti ve 'vaaovv' demekten kendimi alamadım. Bence çok çok güzel ve başarılı bir kitaptı. Kısacık olmasına rağmen pek çok anlam barındıran bir kitaptı ayrıca. Ama sonu gerçekten yürek burkan cinstendi. Şimdi bile düşününce kendimi kötü hissettim. -,-









Aslında bu başlık için 'kötü son' yerine 'acıklı sonları' seçtiğimi fark ettim. Her ne kadar işkence çeke çeke o sonları okusam da gerçekten başarılı finallerdi bunu da kabullenmek gerek. Sizin acıklı sonlarınız neler? Bana katıldığınız veya katılmadığınız noktalar neler? Cidden merak ediyorum ve yorumlarınızı bekliyorum. Şimdilik hoşçakalın. :)





4 yorum:

  1. Evet, sanırım sen ağlatan, üzen sonları sevmiyorsun :D Bense tam tersi, öyle olunca daha çok etkileniyorum, benim için daha vurucu oluyor ve nedense mutlu sonlardan daha çok seviyorum kötü sonları :/ ( Ne biçim Muggle?) :D Uyumsuz meselesinde sonuna kadar katılıyorum, kesinlikle saçma sapan bir kahraman yaratmak amacı güdülmüş. Ayy nasıl okuyucuyu şaşırtsam çabası tamamen. -_- Ben listemi paylaşamadım bu arada ya, dün çok yoğundum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım haklısın ya. Tamam böyle sonsuza kadar mutlu yaşadılar havasında da olmasın ama yazarlarımız azıcık daha insaflı olsa fena olmaz hani.:D Uyumsuz konusuna hiç bulaşmak istemiyorum. Tam sinirlik valla.-,- Senin listeni de merakla bekliyorum. :)

      Sil
  2. Fareler ve İnsanlar'da ben de üzülmüştüm :/ Sanırım Aynı Yıldızın Altında'da ağlayamayan tek ben varım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonra okuduğumda ben de ağlamadım, üzülmedim bile ama o ilk okumam yok mu.. Aman aman yani :D

      Sil