31 Ağustos 2016 Çarşamba

Favoriler | Ağustos 2016

Herkese merhaba.:)
Şu favoriler yazısını yazma zamanı ne kadar çabuk geliyor ya. Cidden sanki daha dün Temmuz favorilerini yazmıştım. Tatilin bu kadar hızla bitmesi cidden hayret verici. Elveda sabah uykuları. -,- Neyse konuyu dağıtmayıp asıl konumuz olan Ağustos favorilerine artık dönebiliriz sanırım. Ağustos ayı kitap okuma anlamında geçen aydan çok daha verimli geçti benim için. Tabi bu konuda Özlem'e teşekkür etmeliyim sanırım. Saolsun maraton fikrini ortaya atmasıyla bu ayı da garibanlıktan kurtarmış oldu. Bu ay gerçekten çok güzel kitaplar okuyup filmler izledim. Sadece dizi anlamında birazcık kuraklık çektim diyebilirim. Artık favoriler turumuza başlayalım bakalım.


 

İlk önce her zamanki geleneğimizi bozmayıp kitaplarla başlayalım bakalım. Bu ay gerçekten birbirinden güzel kitaplar okudum. Ancak içlerinde bariz olarak ön plana çıkan bu üçlüydü benim gözümde. Kırmızı Pazartesi, Marquez'in üslubuyla tanışma kitabım oldu ve artık bundan sonra peşini bırakmaya pek niyetim yok. Gelsin Marquez'ler. Erebos ve Savaşçı Varis'se uzun zamandır okuduğum en farklı kurgulara sahip kitaplardı. Nacizane tavsiyemdir. Okuyunuz, okutturunuz. :)






Saga  okuduğum ilk çizgi romandı. Gerek çizimleri, gerek olay örgüsüne BAYILDIM. Oluşturulan dünyaya hiç girmiyorum bile. Mutlaka okuyun derim. Biri bana devam ciltlerini hediye alsa ne güzel olurdu ya işte hayhaatt! -,-


 


Bu ay izlediğim ve bayıldığım film üçlüsü de bunlardı. Leon The Professional (Leon Sevginin Gücü)  hayatımın filmleri arasında yerini aldı bile. Senden Önce Ben'de en az kitabı kadar beni ağlatmayı başaran, başarılı bir uyarlamaydı. Yandaş'sa cidden efsane olmuş. Zaten ne ilginçtir ki, Uyumsuz'un film serisini kitap serisinden daha fazla seviyorum. Yine efektler falan çok güzeldi. Sadece son kitabı iki parçaya bölmelerine başta biraz kıl olmuştum ama böyle güzel filmler ortaya çıkacakaracaklarsa istedikleri kadar bölebilirler yani.





Ayrıca Senden Önce Ben'in soundtrack'ına bir göz atın derim. Bu ay bir de Shadowhunters'ın ilk sezonunu bitirdim ancak malesef ki favorilerim arasına girmek için çıtanın hayli altında kaldı. Ama yine de kitap serisinin hayranıysanız bir şans verebilirsiniz. Bazı saçmalıklar insanı cidden eğlendiriyor ara ara. Onun dışında dizinin müziklerini diziden daha çok sevdim. Ona da bir göz atabilirsiniz. 

Bu ay da öyle böyle bir şekilde bitti diyelim. Bakalım Eylül okul dışında başka neler getirecek? -,- 
Bu arada kendi favorilerinizi de benimle paylaşmayı unutmayın. Neyse şimdilik hoşçakalın. Güzel günler.:)







8 yorum:

  1. Favoriler yazısı kadar yazması eğlenceli ve bir o kadar da üşendirici bir yazı yok :D Senin Ağustos'un baya verimli geçmiş maaşallah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya. Üşengeçlikten sıyrılma aşamasını geçtikten sonra bloğa yazı yazarken beni kimse tutamaz :D

      Sil
  2. Uyumsuz'un film uyarlamalarını hiç sevemedim ben, ilki ehti, ikinci filmin yarısına kadar dayandım :/ Zevkler ve renkler herhalde :D Senden Önce Ben'i hala izlemedim, izlemek için doğru anı bekliyorum adeta :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa neden sevemedin ki? Açıkçası ben kitaplarını unuttum da ama o seri sonu yok mu ah ah! -,- İlk kitabı favorim ama. Neyse aynen zevkler ve renkler diyelim :D Senden Önce Ben'in kitabını daha çok sevmiştim ama filmi de güzeldi. Zaten oyuncuları bile yeter.^^

      Sil
  3. Ah Leon çok seviyorum o filmi kaç kere izlediğimi hatırlamıyorum bile.
    Senden Önce Ben'i bende bu ay izlemeyi düşünüyorum kitabını okumadım ama filmini beğeneceğimi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leon benim de favorilerimden biri artık. Bunca zaman niye izlememişim hala anlayamıyorum. Amaan geç olsun da güç olmasın değil mi ama :D Senden Önce Ben'in filmini sevdim sevmesine ama kitabı başkaydı ya. Bence kitabını da okumalısın ^-^

      Sil
  4. Erebos'u ben de çok beğenerek okumuştum :D Favori filmlerinden Leon'a bayılmama rağmen, Senden Önce Ben kitabın çok altındaydı, sevemedim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erebos'un övgülerini çok duyuyordum da 'peh abartıyolar'
      diyordum önceden. Kesinlikle hak ediyormuş :D Şimdilerde yazarın Saeculum kitabını merak ediyorum. Ve dediğin gibi Senden Önce Ben filmi kitabının altındaydı ama yine de tek başına sevdim ben. Benim için sadece oyuncuları bile yeterliydi :)

      Sil