16 Ağustos 2016 Salı

Erebos | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Uzun zamandır bu kadar özgün kurgulu, bir de üstüne bu kadar akıcı bir kitap okuduğumu hatırlamıyorum. Geçtiğimiz birkaç gün içinde elime hiç kitap almadığımı da hesaba katarsak, yaklaşık bir buçuk günde bitirdiğim bir kitap olmuş Erebos. Kitabın namını çok uzun zamandır duyuyordum aslında ama nedense içimde hiçbir zaman büyük bir sempati oluşmamıştı kitaba karşı. Ancak geçtiğimiz İzmir Kitap Fuarı'nda bir anlık hevesle aldığım ve o günden beri okumayı planladığım bir kitaptı. Şu işe bakın ki, şimdi favori kitaplarımdan biri.
Erebos bir bilgisayar oyunu. Oyuncularına görevleri yerine getirmeleri karşılığında ödüller veren, yeri geldiğinde onları tehdit eden bir oyundan söz ediyoruz. Ama bu oyunu, diğer oyunlardan ayıran en önemli özelliği oyuncularıyla konuşabilmesi. Kitabın arka kapak yazısını okuyunca bile bir süre durup 'voovv' diyor insan. Kitabın genel hatları kısaca böyleydi. Konusunun derinlemesine daha fazla inmeyeceğim. Zira kitabı herkesin okumasını istiyorum. 

Kitabı elime aldığımda bırakamıyordum ancak bıraktığım zamanda canımın kitap okumak istemesi uzun sürüyordu. Ama bu tamamen benimle alakalı bir durumdu. Ben de artık bu işe bir dur demek gerek diyerek, kendime en azından bir saat aralıksız kitap okuma hedefi koydum. Aslında söz konusu kitaplar olduğunda böyle sınırlandırmalar yapmak hiç adetim değildir ama gelin görün ki bu yöntem işe yaradı da. Resmen kitabı elimden bırakamadım. Erebos'un gerçekten bağımlılık yapıcı bir yönü var. Oyuncularını anlamak gerek.:)  
Kitabın ilk yarısında daha çok mistik bir hava sezilse de, ikinci yarısında olaylar daha somut ve farklı bir boyut alıyordu. Özellikle son 100 sayfasında asla tahmin edemeyeceğim olaylar meydana gelmişti. Kitapta sevmediğim tek yer son bölümü oldu. Olaylar çözüme kavuştuktan sonra çok yersiz eklemeler yapılmıştı bence. Yani en azından böyle dolu dolu ve sağlam kurgulu bir kitap için fazla zorlama bir kısımdı. Bunun dışında kitabı baştan sona ilgiyle okudum. Son derece zekice kurgulanmış bir kitap olduğunu düşünüyor ve herkese gönül rahatlığıyla öneriyorum efenim. Reading slumpa birebir benden söylemesi. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı güzel günler.:)




4 yorum:

  1. DEX yayınlarından çıkan Başlat Ready Player One'ı okudun mu? Konuları çok azcık benziyor gibi. Ben BRPO'ı çoook beğenmiştim. Umarım Erebos'u da beğenirim o zaman. Ama 2 ay önce filan aldım Erebos'u ve yaklaşık 2 yıldır kitaplığımda okunmayı bekleyen kitaplar olduğunu varsayarsak ne zaman okurum Allah bilir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlat'ı uzun zaman önce kütüphaneden almıştım. Kitap hakkında pek bir şey hatırlamasam da ne yalan söyleyeyim çok da beğenmediğimi hatırlıyorum.:D Ama Erebos'un farklı bir havası vardı. Başlarda doğaüstü olaylar dönüyor gibi görünüyor ama sonunda yazar beni epey ters köşeye getirdi. Ben çok sevdim, umarım sen de seversin. Ama bir an evvel oku derim. :)

      Sil
  2. Beklenmedik şeylerin olduğu kitapları kim sevmez ki! Zaten çok merak ediyordum, senin yorumunla kesinlikle okuma listemdeki yerini yukarılara taşıyacağım :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de en kısa zamanda oku derim. Ben sadece en en en son bölümdeki kısımları sevmedim. Sanki yazılsın diye yazılmıştı ama kitap genel olarak acayipti yani :D

      Sil