23 Temmuz 2016 Cumartesi

Yabancı | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Tamı tamına 752 sayfa, koskocaman, tuğla gibi bir kitap düşünün. Sonra da, bu kitabın başına her oturuşunuzda rahatlıkla 100-150 sayfa okuduğunuzu. O zaman bu kitap olmuş mudur? Tabiki de olmuştur. Yabancı'ya bayıldım. Son dönemde okuduğum en iyi kitaplardan biriydi. Dolayısıyla bu yılın favorileri arasında da yerini ayırttı. Kitabı seven kesim de, sevmeyen kesim de çok fazla. Tabi ben kitaba başlamadan önce her şeyden bihaber takıldığımdan iki camiadan da pek bi haberim yoktu. İyiki de yokmuş da, kitaba önyargısız başlamışım diyorum. Neyse şimdi de konumuza değinelim biraz.


Kitabımız 1945 yılında, İkinci Dünya Savaşı'ndan hemen sonra başlıyor. Eski bir savaş hemşiresi olan Claire Randall, savaşın bitmesiyle eşi Frank'la beraber ikinci bir balayı yapmak adına İskoçya'ya tatile çıkıyorlar. Eşinin tarihçi, kendisinin de hemşireliğinin verdiği botanik ilgisiyle pek çok geziye çıkıyorlar. Yine bir gün eski taş çemberi geziye çıktıklarında olmaması gereken bir olay meydana geliyor. Eski dikitlerden birine dokunan Claire, kendini bir anda 1743 İskoçyası'nda buluyor. İşte Claire şimdi gerçekten her şeye tam bir yabancı oluyor. Üstelik bulunduğu yüzyılda yabancılar pek hoş karşılanmıyor. Özellikle de İskoçya'ya gelmiş İngilizler. 


Claire arkeolog bir amca ve tarihçi bir eşe sahip olmanın verdiği avantajla çok da bocalamıyor aslında. Ancak sorunlar bir değil ki hemen çözülüversin. İçinde bulunduğu durumdan kurtulmaya çalışan Claire, genç ve yakışıklı bir İskoç savaşçı olan Jamie Fraser ile tanışıyor. Şimdi de kalbi ve mantığı arasında seçim yapmak zorunda kalıyor. İşte tam da bu noktada, Claire'ye acayip sinir oldum. Tamam içinde bulunduğu şartlarda bazı durumlara katlanmak zorundaydı. Biraz da elden ne gelir vaziyetindeydi. Tamam orası kabul olsun bakalım. Ama yuh yani. Kızım sen hani kocana aşıktın. Hani ikinci  balayını yapacaktınız. Yakışıklı bi delikanlı görünce ne çabuk unutuverdin. Cidden ama yani. Kitabın başlarında bu yüzden Claire'ye cidden sinir oldum. Ama ilerleyen bölümlerde gönlümü almayı başardı hasbam. 



Ve diğer bir yanda Jamie var tabi ki. Claire hakkında o kadar atıp tuttum ama kadını bir noktada anlıyorum da. Şimdi Jamie'ye bakıp konuşmak lazım. Ama Jamie'nin çekiciliği, Claire'nin sadakatsizliğini örtmüyor malesef ki. Ayrıca, kitapta müstehcen kısımlar da vardı. Bu kısımları okumaktan pek haz etmesem de nedense çok da rahatsız olmadım bu kitapta. Bilemiyorum ilginç bi durum. Ama yine de var yani. Kitabı alırken bilginiz olsun da. Kitabın dizisini de çok beğendim. Hatta kitapla dizi birebir bile diyebilirim. Bu uzun, gerçekten bir hayli uzun soluklu serinin en azından ilk kitabına şans verin derim. Şahsen ben çok beğendim. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler.:)






2 yorum:

  1. bu kitabı ben de severek okudum ama nedense devam kitaplarını okumak için bir istek duymuyorum. elimdeki kitaplar bitince devamını okurum belki. devam kitaplarının çok olması ve her kitabın tuğla kalınlığında olması gözümü korkutuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seriye devam etmeyi istiyorum ama aynı nedenlerden ötürü bir türlü elim gitmiyor. Onları okumak için daha zaman var diyelim :)

      Sil