4 Temmuz 2016 Pazartesi

Şampiyon | Kitap Yorumu



 Herkese merhaba.:)
Geçtiğimiz günlerde Şampiyon'u bitirerek bir seriye daha veda etmiş oldum. Bana göre gittikçe güzelleşen ve yazarın kendini her kitapla beraber daha da geliştirdiğini düşündüğüm bir seriydi Efsane. Hatta serinin en iyi kitabı Şampiyon'du diyebilirim. Buna rağmen seriyi çok seven kesimden olamadım malesef. Birçok kişinin aksine, serinin adı gibi bir 'Efsane' olduğunu da düşünmüyorum.

Efsane kitap yorumu için TIK TIK
Deha kitap yorumu için TIK TIK



Biraz da kitabımızın konusuna değinelim öyleyse. YAZININ BUNDAN SONRAKİ KISMINDA DEHA'DAN SPOİLER ALABİLİRSİNİZ BİLGİNİZE. SPOİLER BİTTİĞİNDE AŞAĞIDA BELİRTİRİM ZATEN!

Bildiğiniz üzere June ve Day Deha'nın sonunda ayrılmak zorunda kalmışlardı. İşte Şampiyon'da bu ayrılıktan 8 ay sonrasında başlıyor. İkili farklı şehirlerde yaşamlarına devam ediyorlar. June, Princeps adaylığı için eğitim görürken; Day kardeşi Eden'la beraber San Fransisco'da Cumhuriyet'in onlara verdiği dairede yaşıyorlar. Day artık devrimin yeni yüzü ve Cumhuriyet için önemli biri. Burada pek çok toplantıya katılıyor ve kardeşinin tedavisinde Eden'a destek oluyor. Tabi bir de çektiği dayanılmaz baş ağrıları da var. Ama bunun sebebini de okuyup siz kendiniz öğrenin. Neyse bir gün June ve Day'ın yolları devrim etrafında bir kez daha kesişiyor ve işte asıl hikaye o zaman başlıyor. SPOİLER BİTMİŞTİR. GERİ KALAN KISIMLARI GÖNÜL RAHATLIĞIYLA OKUYABİLİRSİNİZ EFENİM!


Bence benim seriye çok fazla ısınamamın temel nedeni karakterlerdi. Bir türlü sempati besleyemedim. Özellikle June çok sevimsiz geliyor bana. Ama belki de yazarın bize karakter hakkında vermek istediği temel mesaj buydu. Sadece sevip sevmemeyi okuyucularına bıraktı. Seride eksik bulduğum bir diğer noktaysa karakterlerin yaşlarıydı. Ben 16-17 yaş aralığındaki bireylerin kitapta geçen olayları o şekilde karşılayabileceklerini inandırıcı bulmuyorum açıkçası. Hatta ilk kitapta karakterler 15 yaşındaydılar. Yaşlarının biraz daha büyük olmasını tercih ederdim şahsen.Böylece okuyucuda çok daha sağlam etkiler bırakabilirlerdi bence. Demem o ki, seriyi genel anlamda sevdim. Zaten gördüğüm kadarıyla da hep olumlu yorumlar alıyor. Benim de önerimdir. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler. Şimdiden iyi bayramlar. :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder