31 Temmuz 2016 Pazar

Favoriler | Temmuz 2016

Herkese merhaba.:)
Geçen ay 'Favoriler' başlığı altında yeni bir yazı dizisi hazırlamıştım ve buna her ay devam etmeyi planlıyorum. Bu aya genel bi bakış attığımda aslında ne doğru düzgün kitap okuduğumu, ne de dizi - film izlediğimi gördüm ve epey şaşırdım. Koca ay ne yaptım acaba? -,- Ama seçeneklerim sınırlı olmasına rağmen, yine de bu yazıya ekleyebileceğim pek çok kitap ve şarkı olduğunu gördüm. Ama artık lafı daha fazla dolandırıp bulandırmadan bu ayın favorilerine geçelim bakalım.



 

İlk olarak ayın favori kitaplarından başlayalım bakalım. Zaten epi topu kaç kitap okudum acaba ya neyse. -,-  Ama yine de bu ay okuduğum kitapların büyük çoğunluğunu çok beğendim. (Bu ay toplam 7 kitap okumuşum.) Aslında bakıldığında bu üç kitapta tamamen farklı kulvarlarda yer alıyorlar diyebilirim. Yabancı daha çok tarihi kurguyla harmanlanmış fantastik bir kitap diye tanımlanabilir. (Kendini kasa kasa anlatamadı. -,-) Çizgi Pijamalı Çocuk, Nazi Almayası'ndaki olayları küçük bir çocuğun gözüyle anlatan hacmi küçük, etkisi çok büyük bir kitaptı. Fareler ve İnsanlar'sa içinde dostluk, yalnızlık, sosyal statü, ırkçılık gibi pek çok önemli olguyu barındıran çok beğendiğim kitaplardan biri oldu. O değil de şimdi fark ettim, kolaj yaptığım ana resme Fareler ve İnsanlar'ı koymayı unutmuşum. Olsun varsın, resimde de olmasındı. Siz okuyun okutturun yeter.


Şimdi de gelelim dizi - film kısmına. Başta da dediğim gibi bu ay çok fazla film izlemedim. Ancak yakın zamanda Çizgili Pijamalı Çocuk'u izlememle, film kesinlikle tüm zamanların favorileri arasında yerini ayırttı. Onun dışında bu ay Yabancı'nın aynı isimle çekilmiş olan Outlander isimli dizisine başladım. Şu an daha birinci sezondayım ancak diziyi genel anlamda çok beğendim. Kitapla dizi birebir diyebilirim. Eğer kitap serisinin hayranıysanız muhtemelen dizisini de beğeneceksinizdir.


Bu ayın şarkı kısmında da iki favorim var. Aslında bir sürü bir sürü bir sürü şarkı dinledim ancak size şimdi, cıfkını çıkartana kadar dinlediklerimi önereceğim. Benim keman aşkımı, keman sesine olan tutkumu bence artık biliyorsunuzdur. (Yeri geldiğinde her yazımda bas bas kemaaann yazdığımdan olsa gerek. Neyse.) Lindsey Stirling'de benim kemana olan aşkımın ilk başladığı dönemlerde keşfettiğim tatlı mı tatlı, sempatik mi sempatik, tam mıncırılası, konserlerinde kemanıyla uçma yeteneği kazanan başarılı bir kemancı. Ama nedense uzun zamandır şarkılarını dinlemediğimi, dahası mp3'ümü yenilediğimde şarkılarının hepsinin silindiğini (haliyle yani -,-) fark ettim. Aslında amacım belirli birkaç şarkısını sizinle paylaşmaktı ancak şimdi karar veremiyorum. Siz iyisi mi Lindsey Stirling'in tüm parçalarına bir göz atıp rastgele dinleyin. Zaten eminim o ne çalsa siz de seveceksinizdir. Onun dışında Türk gruplarından Athena'nın 'Serseri Mayın' isimli şarkısına fena sarmış durumdayım ya hadi hayırlısı. Allah kulaklığımın sonunu hayır etsin. -,-


Eveeett. Ne kadar da farklı bir oyun önerisi değil mi? -,- Aman neyse işte idare edin. Trivia Crack'i özellikle Mayıs sonu gibi çok oynuyordum. Ah okulların son dönemlerinin rahatlığı yok mu?... Ama özellikle son dönemde yine canımın sıkıldığı bir zamanda, aman canım bir kereden bir şey olmaz diyerek şu merede bir kez daha sardım, kurtulamıyorum. Sorular yanlış çıkınca ve özellikle birkaç işgüzar meydan okumayla karakterlerimi çalınca iyice hırslanıp daha da sarıyorum. Hadi hayırlısı. Ama yine de eğlenceli gibi ha ne dersiniz?

Evet bir favoriler yazımızın daha sonuna geldik. Bir sonraki ay daha çok alternatif seçme seçeneğimin olması dileğiyle hoşçakalın. :)




2 yorum:

  1. Çizgili Pijamalı Çocuk'un filmini izledikten sonra uyarlama olduğunu öğrenmiştim. Filmi beni dumura uğratmıştı, ağlamaktan gözlerim ağrımıştı :/ Kitabını da okumayı çok istiyorum ama hem olay örgüsünü bildiğimden hem de ince bir kitap olduğundan orijinal dilinde okumak istiyorum. Bu yüzden de erteleyip duruyorum aslında okumayı :D Yabancı başlamayı deli gibi istediğim serilerden biri. Dizisini de çok merak ediyorum ama kitapları okumadan diziyi izlediğimde kitapları unutuyorum gidiyor, diziye takılıp kalıyorum. Bu yüzden bir an önce Yabancı'ya da başlasam çok iyi olacak! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi bile Çizgi Pijamalı Çocuk'u düşününce tüylerim diken diken oluyor. Okuyabiliyorsan tabiki de ana dilinde okumak çok çok daha iyi olacaktır. Ama ne olursa olsun oku derim.:) Yabancı'da ben de daha 5 veya 6. bölümdeyim. Dizisiyle kitabı izlediğim yere kadar birebirdi diyebilirim. Dizi de güzel ama araya başka diziler sıkıştırınca yarım kaldı o da. Ben de büyük ihtimalle yakında ona devam ederim. Kalınlığı gözümü korkutmasa Kehribardaki Yusufçuk'a başlayacağım ama sıcaklardan boş boş oturup yatmak dışında bir şey yapmak istemiyorum bu aralar. :D

      Sil