10 Temmuz 2016 Pazar

Fareler ve İnsanlar | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Bugünlerde gerçekten doğru dürüst hiçbir şey okuyamıyorum. Hava mı çarptı nedir anlayamadım gitti. Hayır canım bir şeyler okumak istiyor istemesine ama okuduklarıma adapte olamıyorum. Daha doğrusu ruh halime uygun kitabı bulamıyorum. O yüzden bu durumun reading slump olamayacağına hükmettim. Oh çok şükür. Neyse, yine ben gelip gidip kitaplığa bakarken gözüm Fareler ve İnsanlar'a ilişti. Kitabı uzun zaman önce almama ve çok da merak etmeme rağmen nedense okumamışım bu zamana kadar. Ve işte o an kitabın etrafında adeta bir ışık patlaması oldu ve aradığım kitap bu dedim.


Kitabımız, tarım işçisi olarak çalışan biri yarım akıllı iki arkadaşın dostluklarını ve kurdukları hayalleri konu alıyor. Bunun yanında aslında pek çok önemli olgu da yan temalar olarak kitapta işlenmişti. Irkçılık, yalnızlık, dostluk, sosyal statü vb. gibi pek çok konu ince bir anlatımla okuyucuya aktarılıyordu. Kitap oldukça kısa ama sayfa sayısına oranla oldukça da derin anlamlar içeren, bana göre her insanın hayatının farklı dönemlerinde okuması gereken güzel bir kitaptı. Kitap, çok fazla diyalog içeriyordu ve bu durum benim için kitap adına bir artıydı. Çünkü böylece kitabın akıcılığı artmıştı. Ama zaten yazarın üslubu da insanı yormuyor. Böyle hemen akıp gidiveriyor.

Ayrıca kitaptan çıkarılabilecek çok güzel dersler de vardı. Pek çok noktayı işaretledim de. Böyle yazar, çok da göze batmadan yani ben burdayım diye bas bas bağırmadan çok ince bir şekilde o kadar güzel cümleler yerleştirmiş ki araya, şahsen ben ara sıra o cümlelere göz atmayı planlıyorum. Kitabı herkese tabi ki öneririm. Klasik okumaktan pek hoşlanmıyorsanız ama yine de bir yerden başlamak gerektiğini düşünüyorsanız kitabı sizlere ayrıca öneririm. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler.:)



Ve evet rahat duramadım ve biraz da içimin el vermemesiyle, kitap adına aklınızda fikir oluşması adına buraya birkaç alıntı yazmaya karar verdim. (Aferin bana. -,-)


ALINTILAR
  • ''Biz onlara benzemeyiz! Peki neden? Çünkü.. Çünkü sen varsın benim yanımda ve ben varım senin yanında, bu yüzden işte..''  (Syf: 20) 
  • ''İnsanın yüreğinin iyi olması için akla ihtiyacı yoktur. Bana zaten bu ikisi birlikte pek olmuyor gibi geliyor. Gerçekten akıllı bir adama bakıyorsun, hiç de iyi biri olmadığını görüyorsun.''  (Syf: 51)
  • Yatakhanede kağıt oynuyorlar, ama ben zenci olduğum için onlarla oturup kağıt oynayamam. Kokuyormuşum ben, öyle diyorlar. Sana bir şey söyleyeyim mi, aslına bakarsan siz de bana kokuyorsunuz.'' (Syf: 82)
  • ''George sana saçma sapan şeyler söyleyebilir, bunların hiç ama hiç önemi yoktur. Önemli olan konuşmaktır. Biriyle birlikte olmak. Önemli olan budur işte.''  (Syf: 85)
  • ''Sana bir şey diyeyim mi? İnsan çok uzun süre yalnız kaldı mı hastalanır, yalnızlıktan hastalanır.''  (Syf: 87) 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder