30 Temmuz 2016 Cumartesi

Çizgi Pijamalı Çocuk | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Çizgi Pijamalı Çocuk, okumayı gerçekten uzun zamandır istediğim bir kitaptı. Zaten D&R'ye her gidişimde elim gidip gidip geliyordu fiyatından dolayı. Ancak okuoku'dan yaptığım son alışverişimde artık bu hasrete son vererek sonunda kitabıma kavuştum ve kitabı bir heyecanla okumaya başladım. Kitabın çocuk kitabı kategorisinde sınıflandırılması dolayısı ile daha basit bir kitap okuyacağım kanaatindeydim. Evet, kitabın dili oldukça akıcıydı, olaylar düz mantıkla açıkça anlaşılıyordu. Ama sadece düz mantıkla.
Kitabımızın kahramanları 9 yaşında iki çocuk olmasına rağmen, kitaptaki olayların iç yüzünü 9 yaşında çocukların gerektiği gibi anlamlandırabileceklerini sanmıyorum. Yani bu anlamda bana göre, daha çok büyüklere yönelik bir kitap Çizgi Pijamalı Çocuk. Aynı kitabın arkasında yazdığı gibi ''Bu kitabı okumaya başladığınızda, Bruno adında dokuz yaşındaki bir çocukla yolculuğa çıkacaksınız (ama bu kitap dokuz yaşındakiler için değil)''
Bir tarafta çizgi pijamalı bir çocuk var, diğer tarafta olanlardan bihaber dokuz yaşında başka bir çocuk. İkisini birbirinden ayıran tek şey, aralarına çekilmiş tel örgüler. Yoksa ikisi de birbirinin aynısı iki masum çocuk. Bana belki de en çok, yazarın konuyu okuyucuya aktarış biçimi dokundu. Yani bu kadar büyük bir acıyı, bu kadar ürpertici bir öfkeyi küçük bir çocuğun gözünden masumane olarak dile getirmesi. 2. Dünya Savaşı'na dair okuduğum her yeni bilgi ve kurguyla beraber yaşananlar adına ben utanıyorum. İnsanlık nasıl bu kadar çığırından çıkmış olabilir? Nasıl bu kadar gözlerimiz dönebilir? Nasıl bu kadar büyük, saf öfkeyle hareket edebiliriz? Cidden aklım almıyor. Aslında şimdi de durum pek farklı gelmiyor bana. O zamanlar etrafımızda görebildiğimiz tel örgüler varken, şimdilerde kendi kafamızdan ördüğümüz barikatlar var. Umarım ki günün birinde insana sadece 'insan' gözüyle bakabileceğimiz ve kurduğumuz barikatları yıkabileceğimiz güzel günler gelir. Ama konuyu daha da saptırmadan (!) kitabımıza geri dönelim. Kitabı çok kısa sürede, yoğun duygularla bitirdim. Ama okuma hızıma oranla bende çok uzun süre büyük etkiler bırakacağa benziyor Çizgi Pijamalı Çocuk. 7'den 70'e herkesin okuyabileceği (ama özellikle büyüklerin okumasını tavsiye ettiğim) insanın içine işleyen, çok çok çok güzel bir kitap. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler.:)


ALINTILAR

  • ''Bir ev; bir sokak, bir şehir, tuğla ya da harç gibi yapay şeyler değildir. Ev, insanın ailesinin olduğu yerdir, öyle değil mi?'' 
  • ''Hangi insanların çizgili pijama, hangilerinin üniforma giyeceğine kim karar vermişti?''
  • ''Çocukluk, mantığın karanlık saati gelmeden önce sesler, kokular ve görüntülerle ölçülür.''
  • ''Doğru kostümü giyersen, kendini rolünü yaptığın kişi gibi hissedersin.''
  • ''Her kötü şeyin iyi bir yanını bulmalıyız.''




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder