8 Temmuz 2016 Cuma

Ben, Earl ve Ölen Kız | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Ben, Earl ve Ölen Kız'ı yaklaşık bir ay önce okuyup bitirmeme rağmen bu zamana kadar yorumunu yazmayı geciktirip durdum. Kitaba çok büyük umutlarla başlamıştım ama daha kitabın başlarından itibaren gördüm ki kitap beklentimi karşılamak şöyle dursun, benim için hayal kırıklığı olacak. Ve öyle de oldu. Kitap benim için tam anlamıyla koca bir hayal kırıklığından ibaretti. Yani evet, kitaba başlarken duygusal bir kitap okumayacağımı, aksine oldukça esprili, 'mizahi' bir kitap okuyacağımı biliyordum. Aslında bu düşüncemde de bir hayli yanılmışım.

Aslında tam olarak da bu nedenle, yani biraz gülüp kafamı dağıtmak adına kitaba başlamıştım. Normalde kitaba rastgele başlasam bu kadar beklentim olmazdı diye de düşünüyorum ama kitabı almadan önce yaşadığım o kararsızlık anında gördüğüm tüm yorumlar o kadar olumluydu, herkes kitabı o kadar çok sevmişti ki ben de almadan duramadım. Ah keşke baskısı tükenseydi, biri elime 'sakın alma o kitabı bak sonra çok pişman olucan' diyerek vursaydı da almasaydım. Bence yazarın kitap boyunca tek yaptığı her paragrafa üç beş küfür sıkıştırarak kitabı 'mizah' kategorisine sokmaya çalışmaktan ibaretti. Normalde yorum yaparken bu kadar acımasız olmazdım ama bir süre sonra tüm bu anlattıklarım benim için işkenceden farksız oldu. Ama 'madem bu kadar para saydım, bu kitabı paşa paşa okuyucam artık' diyerek çektim çilemi.

Karakterler de ayrı bir gıcık, ayrı bir dengesizdi zaten. Ah özellikle Greg denilen duygusuz ergen. Tamam olaylara karşı 'umrumda değil lalala' modunda olmasını anlayabilirim ama bu, bu başka bir boyuttaydı artık. Demem o ki, kitabı ben hiç mi hiç sevemedim. Ama bu sizin de sevmeyeceğiniz anlamına gelmez tabi. Sonuçta benim gibi kitabı sevmeyenlerin yanında, seven kesim de bir hayli fazla. Yani şans verip vermemek veya okuyup da sevip sevmemek size kalmış. Kitabın filmi de varmış bu arada. Ben kitabı okuduktan sonra (her zamanki gibi -,-) öğrendim. Onu da belki bir ara izlerim, bilemiyorum artık. Zaten kitap da koca bir gençlik filmi klişelerinden ibaretti. Bir de buna görüntülü olarak katlanabilir miyim hiç bilmiyorum. Neyse şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder