23 Haziran 2016 Perşembe

Forrest Gump | Film Yorumu #15


Herkese merhaba.:)
Bildiğiniz üzere kendime hayli uzun bir film listesi oluşturdum ve bu üşengeçliğime direnip tatilim için yaptığım yararlı şeylerden biri. (Zaten o yararlı şeyler epeyce sayılı sayıda. -,-) Dolayısıyla son zamanlarda harika filmler izliyorum. Ve Forrest Gump da bunlardan biri kesinlikle. Zaten sinema dünyasının efsane filmleri arasına girmiş oscarlı bir filmden bahsediyoruz. Ama benim nacizane yorumum da burada bulunsun bakalım.
Şimdi burada uzun uzun filmin konusundan bahsetmek istemiyorum ama şöyle kısacık bir değinmekte de yarar var. Filmimiz Forrest Gump'ın (Tom Hanks) parkta otobüs bekleyen insanlara hayat hikayesini anlatmasıyla başlıyor. Forrest'ın çocukluğundan başlıyor hikaye. Yaşıtlarına oranla IQ seviyesinin düşük olması nedeniyle başına gelen talihsizliğin Forrest'a aslında büyük bir talih olduğunu ve azmettiğimiz takdirde başarabileceklerimizi izliyoruz.


Tabi bu filmimizin en yalın özeti. Daha derinlere inildiğinde politikadan siyasete kadar pek çok anlam yüklü olan bir film de aynı zamanda. Dram, aşk, komedi ancak bu kadar güzel ve yerinde harmanlanabilirdi. Ayrıca 1994 yapımı bir film olmasına rağmen, bunu hiç hissettirmeyen ve insanı hiç sıkmayan, aksine hiç sıkılmadan tekrar tekrar izlenebilecek çok başarılı bir film.






Ve oyunculuklar deyip susarım. Aldığı tüm ödülleri hak eden bir aktör Tom Hanks. Karakteri canlandırmamış, sanki karakterin kendisi olmuş gibi. Onun dışında diğer oyuncuları da çok başarılı buldum.




Filme dair sevdiğim bir diğer noktaysa, bana hissettirdikleri oldu. Bir an gülerken, birkaç saniye sonra beni ağlatabilen, sırf bu özelliğiyle bile benim beğenimi kazanan unutulmaz bir film. Eğer gerçekten başarılı bir film izlemek istiyorsanız, durmayın, Forrest Gump'ı izleyin. Eminim siz de çok seveceksinizdir. Şimdilik hoşçakalın. Mutlu günler.:)




2 yorum:

  1. Ben de filmi geçen gün izledim, iyiki de izlemişim. Bunca zamandır izlememek büyük bir hata olmuş. Ayrıca beni derinden etkileyen ve uyuyup uyandıktan sonra bile aklıma ilk gelen şey oldu Forrest Gump...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film bittiğinde boşluğa düşmüştüm sanki. Benim de herkesin izlemesi gerektiğini düşündüğüm, favori filmlerinden biri Forrest Gump.

      Sil