20 Haziran 2016 Pazartesi

Esaretin Bedeli | Film Yorumu #14


Herkese merhaba.:)
Tatil için kendime uzun bir film listesi hazırladım ve bu filmlerin başında da uzun zamandır izlemek istediğim Esaretin Bedeli vardı. Tartışmasız tüm zamanların en başarılı ve bir o kadar da anlamlı filmlerinden biri. Yayınlandığı dönemde hakkı pek verilmese de şimdilerde hak ettiği övgüyü layıkıyla alan bir film bana göre. Filmimiz Stephen King'in Different Seasons isimli kitabından uyarlanmış ve yönetmenliğini de Frank Darabont yapmıştır. Sonradan yaptığım araştırmalara göreyse, film için yapılan maddi harcamaların yanında, verilen emeğin de büyüklüğünü fark ettim. Ama artık en iyisi filmimizin konusuna da biraz değinelim.






Filmimizin ana teması umut aslında. Yaşadığımız olaylar bize ne kadar umutsuz gelse, kendimizi ne kadar çıkmaz bir sokakta gibi hissetsek de umut ettiğimiz müddetçe her zaman bir çıkar yolun olduğunu anlatıyor filmimiz. Andy Dufresne (Tim Robbins) isimli bir bankacı, karısını ve karısının aşığını öldürmek suçuyla yargılanıp, suçsuz yere müebbet hapse mahkum edilir. Andy, bir yandan alışık olmadığı bu hayata uyum sağlamaya çalışırken, diğer yandan başına gelen kötü olaylarla mücadele eder. Hapishanede tanıştığı Ellis Royd Redding (Morgan Freeman) ile aralarında büyük ve gerçek bir dostluk oluşur. Andy, hapishanedeki mahkumlara ara ara küçük özgürlükler tattırarak onları da etkilemeyi başarır. 







Film günümüzden yaklaşık 20 yıl öncesinde çekilmiş olsa dahi izlerken bu durum, yapımızn kalitesinde  fark edilmiyor bile. Filmimiz, gerek konusunun özgünlüğü, gerek oyuncuların etkileyici oyunculuklarıyla  gerçekten çok başarılı bir yapımdı. Özellikle son kısımdaki olayları kesinlikle tahmin edemezdim, ki izlerken gerçekten çok şaşırdım. Demem o ki, benim tekrar tekrar izlesem de bıkmayacağımı düşündüğüm bir film oldu Esaretin Bedeli. Siz de filmi eğer izlemediyseniz boş bir vaktinizde, en kısa zamanda izlemenizi tavsiye ederim. Hatta izlediyseniz bile bir kez daha izleyin. Filmden yine aynı tadı alacaksınızdır muhtemelen. Şimdilik hoşçakalın. Mutlu günler.:)










2 yorum:

  1. Bu da severek izlediğim filmlerden. Şu anda en iyi film olmasına rağmen 94 yılının en iyi filmi ödülünü Forrest Gump'a kaptırmıştı. Ayrıca Tim Robbins'i başka hiçbir filmde görmedim sanırım. Kesinlikle tekrar tekrar izlenmesi gereken filmlerden.

    YanıtlaSil
  2. Ben iki filmi de bir nevi ard arda izlemiştim. Yani Esaret'in Bedeli'nin etkisinden çıkmadan ertesi gün Forrest Gump'ı izlemiştim. İkisi de kesinlikle favori filmlerimden benim de.

    YanıtlaSil