10 Haziran 2016 Cuma

Eleanor&Park | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Aslında Eleanor Park'ı mayıs ayı içerisinde okuyup bitirdim. Ancak bloğa yorumunu yazmadığımı fark edince 'ama nasıl olur' diyerek daha fazla geciktirmeden kitabımızın yorumunu sizlerle paylaşmaya karar verdim. (Aman ne büyük başarı gerçekten. -,-) Neyse. Kitabı okumayı ilk çıktığından beri istiyordum ancak malumunuz yayınevimizin fiyatları özellikle son dönemde epeyce uçtuğundan ve benim her zamanki öğrencilik fukaralığımdan kitabı alamadım. Aslında alabileceğim zamanlarda da yayınevini boykot ederek (!) kitabı almayı reddettim. En sonunda bir arkadaşımın (buradan ona kocaman öpücükler) Kitabı bana okumam için ödünç vermesiyle muradıma kavuştum.Kitabı gerçekten sevdim. Hatta çok sevdim. Ama bayılmadım da şimdi. 

''Ona, sen benim hayatımı kurtardın, demeye çalıştı. Belki sonsuza dek değil. Belki geçici bir süre için. Ama  benim hayatımı kurtardın ve ben artık seninim. Şu andaki halimle seninim. İlelebet.''


Ama her şeyden önce kitabımızın konusundan bahsetmek istiyorum. Aslında oldukça klişe bir kurgu işleniyor kitapta. Dış görünüşü pek de iyi olmayan (kime göre, neye göre iyi değil şimdi -,-) kızımız Eleanor ve yakışıklı, popüler (sayılan) erkek ana karakterimiz Park'ın tanışmalarını ve sonrasında aralarında gelişen ilişkiyi okuyoruz.Kurgu klişeydi orası kabul ama yazarın olayları aktarış biçimi ve karakterlerin kişilik özellikleri kitaba özgünlük katmıştı. Ve en önemlisi yazarın böyle klişe bir kurguyu okuyucuya kendi üslubuyla bu şekilde özgünlük katarak yansıtmasını çok sevdim. 


''Çünkü Park onun güneşiydi ve Eleanor hissettiklerini ancak bu şekilde açıklayabilirdi.''



Genel anlamda karakterleri de çok sevdim. Ancak ara ara kimi zaman Park'a kimi zaman da Eleanor'a sinir olmadan duramadım da şimdi. Yani ana karakterlerin dış görünüşe olan komplekslerini sevemedim ve bu anlamda verdikleri bazı tepkilere sinir oldum. Onun dışında son kısımda gerçekleşen olaylardan bazılarını tahmin edememiştim ve tahmin bile edemediğim bu olaylar beni gerçekten sarstı. Eleanor ve Park'ın arasında gelişen ilişkiyi de ayrıca çok sevdim. Yavaş ama bir o kadar da sağlam ve gerçekti bana göre. Sonuç olarak böyle gençlik kitaplarından hoşlanıyorsanız, Eleanor Park'ı da sevebileceğinizi düşünüyorum ve şahsen okumanızı öneriyorum. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler. :)












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder