12 Haziran 2016 Pazar

Elantris | Kitap Yorumu


Herkese merhaba.:)
Aslında daha önceki tecrübelerimden ders alarak kitabı sindire sindire okumaya çalıştım ve bunda bir oranda başarılı oldum da ama gelin görün ki, kitaba yine doyamadım. Yine bir Brandon Sanderson klasiği olarak harika, harika, harika bir kitaptı. Zaten adamın hayalgücüne hayranım. Allah'ım lütfen ölmeden önce bir kerecik şu adamı görebileyim. Evet duygu patlaması yaşadığım anları geride bırakıp kitabımızın yorumuna yoğunlaşabilirim artık sanırım.




Elantris. Tanrıların şehri. Yani eskiden öyleydi. Bundan on yıl öncesinde; asil duruşları, büyü yetenekleri, gümüşümsü beyaz derileri ve güzellikleriyle Elantris'de yaşayan Elantrianlar, şimdi Tanrı Domi'nin lanetiyle gözden düşmüş, çirkin mahlukatlara dönüşmüşler. Öncesinde büyüleyici güzellikteki Elantris, şimdilerde koskocaman, pislik içinde, çürümeye terk edilmiş bir hapishane. Tabiki de gözden düşmüş sakinleriyle beraber. Yazarın oluşturduğu dünyanın temeli bu kurgu üzerine oturtulmuştu. Sonrasındaysa bağımsızlık savaşından tutun, saray entrikalarına kadar pek çok olay yaşanıyor zaten kitabımızda. Ama gerisini de siz kendiniz okuyup öğrenin artık. Bu nasıl bir hayal gücüdür inanın aklım almıyor. Üstelik Elantris, yazarın yazdığı ilk kitabıymış. Bunu öğrendiğimde küçük çaplı bir şok geçirmedim değil şimdi. İnanın hiçbir acemilik belirtisine rastlanmıyor kitapta. Aksine fantastik türünde yazılan kitapların en başarılı örneklerinden biri bana göre. Ama keşke bir de tek kitap olmasaymış. Yani kitabın her olayını yerinde buldum ancak son kısımda olaylar o kadar çabuk çözülmeseymiş de keşke kitabımız bir serinin ilk kitabı olsaymış demeden de duramadım şimdi. Dev gibi ebatına rağmen bana yetmeyen, şimdi bir süre okuyacağım hiçbir kitabı (yani kısmen) beğenmememe sebep olacak bir kitap oldu Elantris. Mutlaka okuyun, okutturun. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler dilerim. :)


2 yorum:

  1. Sanderson en sevdiğim yazarlardandır ancak Elantris'i henüz okuyamadım, kısa zamanda okurum umarım. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epik Fantastik dalında gerçekten güzel kitapları var. Yazarın diğer kitaplarını da sevdiysen mutlaka bunu da okumalısın. Eksik kalmasın :)

      Sil