1 Nisan 2016 Cuma

Yüzüklerin Efendisi 1 - Yüzük Kardeşliği | Kitap Yorumu

Herkese merhaba. :)
Uzun bir aradan sonra yeniden bloğuma dönmek gerçekten farklı hissettiriyor. Bütün bu süre zarfında gerek sınavlar , gerek ödevlerle cebelleşirken kitap okumaktan da geri kalmamaya çalıştım. Mart ayının ilk kitabıysa Yüzüklerin Efendisi oldu. Kitaba başlarken, kitabın ağır bir dilinin olduğu yönünde duyduğum yorumlar nedeniyle bir önyargım vardı ancak hiç de öyle olmadı. Keşke ertelemeseydim bile dedim ama yine de kitabı tam okumam gereken zamanda okuduğumu düşünüyorum. Zaten Yüzüklerin Efendisi'ni okumadıysanız bile filmlerini bilmeyen yoktur herhalde. Öncelikle şunu söylemeliyim ki, Yüzüklerin Efendisi serisine başlamadan önce Hobbit'i okumanızı öneririm. Kronolojik sıra açısından Yüzüklerin Efendisi daha sonraki olayları kapsadığından daha sonra okumanız daha yararlı olacaktır. 




''Dünya ikiye bölünmüştür, denir Tolkien'in yapıtı söz konusu olduğunda: Yüzüklerin Efendisi'ni okumuş olanlar ve okuyacak olanlar. Artık siz de okumuş olanlar tarafına geçebilirsiniz. Unutmayın, hiçbir film edebiyat eserinin yerini tutamaz.''



Kitabımızın konusunu bence artık bilmeyen yoktur. Zira serinin kitaplarını okumadıysanız bile mutlaka filmlerine birçoğunuz aşinasınızdır. Ama yine de kısaca bir özet geçelim. Kitabımız, karakterlerinin Elfler , Orklar , cüceler , hobbitler ve daha pek çok türden oluştuğu Orta Dünya'da geçiyor. Gerek Hobbit de gerekse Yüzük Kardeşliği'nde en sevdiğim şeylerden biri de farklı bir evrende geçmesi zaten. Bilbo, Shire'li bir hobbit ve yıllar önce Gollum'dan çaldığı, takdığı zaman onu görünmez yapan ve saf kötülükle dolu Ali Yüzüğü'nü varisi Frodo'ya miras bırakır. Sonrasındaysa Frodo ve arkadaşlarının büyücü Gandalf önderliğinde atıldığı maceralara kitap boyunca tanık oluyoruz. 


Kitabı okurken şahsen büyük keyif aldım ancak epik fantastik türüne aşina değilseniz veya betimleme okumaktan sıkılıyorsanız kitabı okurken benim aldığım keyfi alamayabileceğinizi de unutmayın. Bunun dışında her ne kadar upuzun olsa da filmlerini de mutlaka izleyin. Serinin devamını da okumayı istiyorum ama haliyle bir çırpıda okunacak kitaplar olmadığından şu an için seriye devam etme konusunda ara vermeye karar verdim. Hepinize bol kitaplı, güzel günler. :)









6 yorum:

  1. Güzel paylaşım olmuş kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Zaten böyle bir seri yoruma kapalı bence ama yinede yazman güzel olmuş :) Benimde favori yazarım JRR <3 Ama ben seriyi tek ciltlik basımda okumak için baya bir zaman bekledim sonunda geçen TÜYAP ta aldım bu yaz okumaya başladım ama ara vermek zorunda kaldım :( Ama yine de çok güzell yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sorma, ben de kaç zamandır tek ciltlik basımını istiyorum aslında ama gözüm yemiyor. Bir de para biriktirmem lazım onun için. Ama gerçekten efsane bir şey ^-^

      Sil
  3. Ben onun için hep harçlığımın yüzde onunu bir kumbaraya atardım okul tatile girdiğinde başladım Kasım da Tüyap açıldığında çoktan birikmişti bile o zaman Tüyap indirimide vardı çok başarılı bir görevdi benim için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzer bir görevi ben üstlensem çok güzel olacak o zaman :))

      Sil