11 Nisan 2016 Pazartesi

Steelheart | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Geçtiğimiz haftasonu Steelheart'ı bitirdim. Valla bu aralar okuma anlamında gerçekten çok verimli geçiyor. Aman maşallah diyelim. Sonunda eski tempomu buldum ya. Neyse lafı fazla uzatmadan kitapla ilgili yorum yapmak istiyorum. Kitabımızın yazarı Brandon Sanderson olunca haliyle beklentim epey yüksekti. Yazarın daha önce Sissoylu isimli kitabına bayılmıştım. Ciddiyim gerçekten ayıla bayıla koca kitabı 4 günde bitirdiğimi hatırlıyorum. Neyse hal böyle olunca bu kitaba karşı olan beklentim de epey yüksekti.
Kitabı sevmesine gerçekten sevdim. Güzel , insanı içine çeken bir kurgusu var, karakterler desen yerli yerinde, üslupsa mükkemmel. Hadi ama Brandon Sanderson'dan bahsediyoruz. Peki tamam kabul, bu adamın yazdığı herhangi bir şeye karşı objektif olamayacağım. Hani 'alışveriş listesini bile okurum' dediğimiz yazarlar vardır ya, işte Brandon Sanderson, alışveriş listesini bile severek okuyabileceğim bir yazar. 

Kitabın kurgusundan bahsetmeden önce bir itirafta bulunmak istiyorum. Aslında kitaba ilk başladığımda gerçekten hiç beğenmemiştim. Yani belki de beklentimin çok yüksek olmasından kaynaklı olacak ki kitap bana basit gelmişti. Ama bu durum çok uzun sürmedi. Sayfalar ilerledikçe ben de olayların içinde kayboldum adeta. İtirafımı da yaptığıma göre sanırım artık gönül rahatlığıyla kitaptan bahsetmeye başlayabilirim. Dünya'nın üstüne çöken bir felaket sonucu, sıradan insanlar özel güçleri olan epiklere dönüşmeye başlamışlardır. Ve bu epikler, masum insanları zamanla köleleştirip sömürmeye başlarlar. Ve bütün bu epiklerden çok daha güçlü bambaşka bir epik olan Steelheart tüm dünyayı boyundurluğu altına alır. Tabi bütün bu tiranlığa karşı baş kaldıran bir de Asiler'imiz vardır. Sıradan insanların oluşturduğu bu bir grup asinin amacı, hayatları pahasına bile olsa epiklerin zayıf noktalarını bulup onları yok etmektir. Ancak Steelheart'ın zayıf noktasını gören ama henüz bunun ne olduğunu bilmeyen tek bir kişi vardır: küçük bir çocukken büyük bir vahşete tanık olmuş David. İşte biz de kitap boyunca Asilerin Steelheart ve onun hizmetindeki epiklere karşı olan savaşını okuyoruz. Kitap gerçekten akıcı ve ilginçti. Türünün içinde özgündü de diyebilirim aslında. Şaşırtıcı olaylar da yaşanıyordu yaşanmasına ama ben kitabın sonuna dair tek bir olay hariç bütün olayları tahmin edebildim. Yani beni geren veya ağzımı açık bırakan bir olayla karşılaşmadım şahsen. Yazarın daha önce hiçbir kitabını okumadıysanız Steelheart'tan başlamanızı tavsiye ederim. Aksi halde beklentiniz çok yüksek olacağından kitaptan hak ettiği zevki alamayabilirsiniz benden söylemesi. Ayrıca seriye devam etmeyi de planlıyorum. Neyse şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler.:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder