20 Ocak 2016 Çarşamba

The Book Thief | Film Yorumu #6

Herkese merhaba.:)
Bu film nasıl anlatılır , lafa nereden başlanır inanın ki hiç bilmiyorum. Çünkü ; bu film hakkında ne söylesem az kalacakmış gibi geliyor. Zaten filmin uyarlandığı kitaptan da aşırı derecede etkilenmiştim. Filminin de en az kitabı kadar etkileyici olduğunu ve kitabın , beyaz perdeye çok başarılı bir şekilde yansıtıldığını düşünüyorum.
Hikayemiz 2. Dünya Savaşı sorasında geçiyor. Liesel Meminger isimli bir kız çocuğunun başından geçenler ölüm meleği tarafından anlatılıyor. En çok da hikayenin anlatıcısı tüylerimi diken diken etmişti okurken. İzlerken de en az kitabı okurken aldığım zevki aldım. En çok da kurgulaştırılmış bütün bu hikayenin gerçekliği tüylerimi diken diken ediyor. Bütün o vahşetin , diktatörlüğün gerçekten yaşanmış olması. İnsanların kendi seçimleri olmadığı halde sadece dinleri ve ırklarına göre yargılanmaları.. Sanırım benim kelimelerimin bitip Liesel Meminger'ın kelimelerinin başladığı yer de tam olarak burası.




Hans Hubermann ve Liesel arasındaki o güçlü bağı gerçekten çok sevdim. Bütün karakterler ayrı ayrı ,  hayatın içinden olduğundan belki de bu kadar çok bağlandım onlara. Oyuncularsa , oyunculuk anlamında gerçekten çok başarı aktör ve aktrislerdi. Kitabı baştan okuduğumda aklımda kesinlikle filmde oynayan oyuncuları canlandıracağım.






Yaptığım bunca olumlu yorumdan sonra filmi izlemenizi tabi ki öneririm. Ama bunun yanında mutlaka ama mutlaka öncelikle kitabını okuyun. Emin olun ki bundan çok kazançlı çıkacaksınız. Şimdilik hoşçakalın.:)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder