16 Ocak 2016 Cumartesi

Lola ve Komşu Çocuk | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Bu aya böyle tam gaz bir giriş yaptım sanırım. (Bunu söylerken tabiki sınavlarımı da hesaba katıyorum. -,-) Lola ve Komşu Çocuk uzun zamandır merak ettiğim bir kitaptı. Ben okuyana kadar da pek çok yorum yapıldı zaten. Genel itibariyle kitabı beğenmeyen de yoktu ama her nedense bilmiyorum, kitabı merak etmeme rağmen beklentim çok yüksek değildi. Bu kitabın isminden dolayı da değil. Yani kitabın 'kötü çocuk' konulu olmadığını biliyordum , ki bilmiyorsanız size de ben söyleyeyim hikayemiz tipik bir 'kötü çocuk - saf kız' hikayesi değil. Neyse artık kitaba dair yorumuma , kitabımızın konusunu kısaca ve olabildiğince özetleyerek başlayalım bakalım.
Lola kesinlikle kendi halinde , sıradan bir genç kız değil. Aksine rengarenk , cıvıl cıvıl bir genç kız. Her gün farklı farklı kostümler giyip , peruklar takıyor. Bu başkasında tuhaf durabilir belki ama Lola'yı tanımlayan şey de buydu belki de. Cricket ise komşu çocuğumuz. Lola'yla çocukluktan beri arkadaşlarmış ancak Cricket'in taşınmaları ile her şey bozulmuş. Ama yolları bir gün yine Cricket'lerin eski evlerine taşınmasıyla kesişmektedir. 

Aslında Cricket'de kendi halinde bir çocuk değil kesinlikle. Bir şeyle icat etme konusunda tam bir dahi , moda zevki olan , utangaç ama bir o kadar da sevimli bir genç erkek.
Ancak geri döndüğünde bazı şeyler değişmiştir. Mesela Lola artık o küçük kız değildir. Ayrıca Max adında bir sevgilisi vardır.
Ve olaylar bunun etrafında gelişir. Çok da söylenecek bir şey yok konu olarak aslında. Ancak kitapta birbirinden renkli karakterler vardı. Ve kitabın verdiği mesajı cidden sevdim. Kim ne derse , ne düşünürse düşünsün kendimiz olmak. Bunu bu zamanda kaçımız başarıyoruz orası muamma doğrusu. Ama şu da var ki ; olduğumuz kişiyi beğenmeyen insanlara zaman harcamak , vakit kaybından başka bir şey değildir. Evet benim kitaptan hareketle kendi nacizane mesajım da buydu.
Yazarın anlatımıysa biraz farklıydı. Yani bunu nasıl anlatacağımı bilmiyorum ama anlatım beni rahatsız etmese de alışmam biraz zaman aldı. Ancak okudukça bunu garipsememeye başladım. Belki bu durum sadece bana özel bir şeydir orasını bilemiyorum. Sonuç olarak ; okurken güzel vakit geçirmenizi sağlayacak , eğlenceli bir kitaptı Lola ve Komşu Çocuk.  Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler.:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder