30 Ocak 2016 Cumartesi

It's Kind of a Funny Story | Film Yorumu #9

Herkes merhaba.:)
Bu sıralar tam da It's Kind of a Funny Story (Bir Çeşit Komik Hikaye) gibi bir film izlemeye ihtiyacım vardı. Öncelikle filmimizin konusundan bahsetmek istiyorum. Filmimiz; depresyona girmiş Craig isimli bir gencin, bir psikiyatri kliniğine yatmasının sonrasında, orada edindiği arkadaşları sayesinde sorunlarını olduğu gibi kabullenmesini ve bu sorunları çözmek için cesaret kazanmasını konu alıyor.
Bana göre ölmeden önce mutlaka izlenmesi gereken filmler listesine rahatlıkla girebilecek, izledikten sonra insanı düşünmeye sevk eden bir filmdi. Filmin aslında bana göre ciddi bir konusu vardı ancak filmde bahsedilen gerçekler ironiye vurulmuştu ve bu izlerken beni bol bol gülümsetti. Hayatta çözümleyemeyeceğimizi düşündüğümüz zorluklarla karşılaşabiliriz. Ancak bu zorlukların bize yüklediği sorumluluklar ne kadar ağır olursa olsun çözüm yolu bu zorluklardan korkup kaçmak değil, aksine bu zorlukları olduğu gibi kabullenip onların üstüne gitmektir. Ancak bu şekilde yaşamdan keyif alarak yaşayabiliriz. Dünyada sorunları olan tek insanın kendimiz olduğunu düşünerek bencillik etmemeliyiz. Hayatın hep olumsuzluklarını değil de biraz da güzel yönlerini ele almalıyız. Bu güzellikleri görmek için çabalamalıyız. Eveeett! Sanırım bu film yorumundan çıkıp psikolojik bir yazıya dönüştü. Ama sanırım bu yazıyı biraz da kendim için yazıyorum aslında. Neyse en iyisi filme dönmek.

Filmdeki oyuncu seçimini de çok başarılı buldum. Canlandırdıkları karakterin ruh yapısını, oyunculuklarıyla bana göre çok güzel yansıtmışlardı. Ayrıca bazı replikleri de çok sevdim. Sanırım bu film de tekrar tekrar izlesem de sıkılmayacaklarımdan oldu. Ayrıca filmin kitabı da yakın zaman Go Kitap tarafından dilimize çevrildi. Şahsen onu da okumayı düşünüyorum. Şimdi 'filmini izledin ne gerek var kitabını okumana' diye düşünenler çıkabilir ancak inanın filminden alınan zevkle kitabından alınan zevk birbirlerinden çok farklı oluyor. Tabi önce kitabını okumalıydım sanırım ama işte şartlar,şartlar,şartlar.. (Evet bu terslikte bir iş var. -,- ) Neyse şimdilik hoşçakalın. Musmutlu günler.:)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder