22 Ocak 2016 Cuma

Inception | Film Yorumu #7

Herkese merhaba.:)
Şunu baştan söylemeliyim ki gerçekten kafa karıştırıcı bir filmdi. Hatta hala filmin son kısmını anlayabilmiş değilim. Ama her şeyden önce filmimizin karışık kurgusuna değinmek istiyorum. Don Cobb bir hırsızdır. Ama öyle bildiğimiz hırsızlardan değil. Cobb, insanların rüyalarına girip bilinçaltına etki ederek en gizli sırlarını çalabilmektedir. Ancak bu durum onu , uluslararası anlamda aranan bir kaçak yapmıştır. Bu  yüzden çocuklarından ayrı kalmak zorundadır. Ancak Cobb'a bir fırsat sunulur. Cobb ve ekibinin görevi bu sefer bir fikri çalmak değil , onu yerleştirmektir. Tabi başlangıcı tamamlayabilirlerse..
Görüldüğü üzere gerçekten gizemli işlerin döndüğü  karmakarışık bir film. Ama bunun yanında bir o kadar etkileyici de. Hatta bilim kurgu dalında izlediğim en iyi filmlerin arasına rahatlıkla girdi diyebilirim. 



Oyuncularıysa gerçekten çok başarılı buldum. Zaten ana karakterimiz olan Cobb'u Leonardo DiCaprio canlandırıyordu. Bunun dışında genel anlamda bütün oyuncuların mimikleri , ses tonları ve canlandırdıkları karakterlerin özelliklerinden  akla gelebilecek diğer bütün hal ve hareketleri çok güzel canlandırdıklarını düşünüyorum.



Bunun dışında replikler de çok hoşuma gitti. Bazı kısımlarda gülümsemekten kendimi alamadım.
Hoşuma gitmeyen tek noktaysa son kısımdaki belirsizlikti. Belki de filmin kilit noktası o kısımdı orasını bilemiyorum ama filmin o kadar ucu açık bir şekilde bitmesi sinirimi bozmadı da değil açıkçası.

Ne demek istediğimi izleyince çok daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum. Gerçekten insanı düşündüren zekice kurgulanmış bir filmdi. İzlemenizi tavsiye ederim. Şimdilik hoşçakalın.:)


(Not: 1 puanı kırma sebebim; son kısımı anlamadığım için sinir olmamdan kaynaklanan bir durumdur.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder