19 Ocak 2016 Salı

Gurur ve Önyargı | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Son dönemde okuyup da en beğendiğim kitaplar arasına rahatlıkla girdi Gurur ve Önyargı. Kitabı daha öncesinde Aşk ve Gurur isimli basımıyla okumaya çalışmıştım ancak bazı durumlardan dolayı atlaya atlaya okuduğumdan pek bir şey anlamayıp güzelim kitabın hakkını yemiştim. (Bunun nedeni kitabı kütüphaneden almış olmam ve bu nedenle benden önce okuyan kişilerin kitaba tabiri caizse işkence etmeleri. Lütfen ödünç aldığınız kitaplara zarar vermeyin!) Neyse son dönemde Aşk ve Gurur filmini de izleyip çok beğendiğimden kitabı tam metin olarak okumaya karar verdim.
Kitabı nasıl anlatacağımı, nereden başlayacağımı inanın bilmiyorum. Sanırım yüzeysel olarak konusundan giriş yapsam   benim için çok daha iyi olacak.

İlk olarak Bennet ailesiyle tanışıyoruz. Bu aile ; görgüsüz ve boşboğaz Bayan Bennet , zeki ama vurdumduymaz kocası Bay Bennet ve beş genç kızlarından oluşuyor. Bayan Bennet'in tek hayaliyse bir an evvel kızlarını evlendirmek. En büyük kızımız Jane, güzelliği dillere destan , ağırbaşlı ve yüzü gibi kalbi de güzel , herkeste , her şeyde ayrı bir iyilik arayan bir kız. Bay Bingley isimli zengin bir beyin civardaki malikanelerden birini satın almasıyla Bayan Bennet , kızlarından biriyle Bay Bingley'i evlendirmek ister. Jane , bir baloda Bay Bingley'in ilgisi çeker. Tam bu esnada ikinci kızımızdan bahsetmeliyim sanırım. İkinci kızımız Elizabeth. Ve kendisi benim açık ara favorim olur. Akıllı ve gözü kara bir kız Elizabeth. Aynı zamanda gururlu ve fazlasıyla önyargılı da. Belki de Elizabeth'i kendime çok benzettiğim için çok sevmişimdir kim bilir?

İşte bu baloda Bay Bingley'in arkadaşı Bay Darcy , Elizabeth ile pek de hoş olmayan bir şekilde tanışır. 

''Hoş bir kız , ama beni cezbedecek kadar değil. Ayrıca başka erkeklerin reddettiği genç kızları eğlendirecek havamda değilim.''

Bunlar Bay Darcy'nin Elizabeth hakkında Bay Bingley'e söylediği ilk sözlerdir. Bundan da anlaşılacağı üzere Bay Darcy de oldukça gururlu biri. Ama kibirli asla değil bence. Evet belki dışarıdan gözlem yapan çoğu için burnu kaf dağında , kibirli , sevimsiz biri gibi gözükebilir ama bir de içini görseler..Ah ah! Milletin ağzı da torba değil ki büzesin. Neyse böylece bütün hikaye bu şekilde başlıyor. Keşke daha yavaş , sindire sindire okusaydım da böyle çabucak bitirmeseydim diyorum şimdi. Bay Darcy , ah Bay Darcy.. Günümüz romanlarında gördüğümüz bütün o erkek karakterler fasa fiso valla Bay Darcy'nin yanında. Ah bir de şu aşırı gururu olmasa. Her güzellikte bir kusur vardır değil mi ama? Sanırım romanı bu kadar beğenme nedenlerimden biri de romanın geçtiği dönem. Bütün o resmiyetin içindeki hırçın ve özgün karakterlereyse ayrıca bayılıyorum.

Son dönemde okuduğum en iyi kitaplardan biri olmasının yanı sıra okuduğum en güzel aşk romanları arasında ilk sıradaydı da. Pek çok yayınevinde de Aşk ve Gurur adıyla çevrilmiş durumda zaten. Ama aslı Gurur ve Önyargı. Neden bunca yıldır ısrarla öyle çevrilmiş onu da hala anlayabilmiş değilim ya neyse. Kitabını da filmini de şiddetle tavsiye ederim. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler.:)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder