4 Ocak 2016 Pazartesi

Aşk ve Gurur | Film Yorumu #4

Sınavlar. Sınavlar. Sınavlar...
İnanın ki artık bıkkınlık geldi. Ben de o kadar işimin arasında bir kaçamak yaparak bu harika filmi izledim , iyiki de izlemişim diyorum. Açıkçası aşk filmlerinden pek hoşlanmıyorum. Bütün o vıcık vıcıklık bana saçma ve yapmacık geliyor. (Evet çok normal bir kızım. -,-) Neyse. Bu film öyle değildi. İzlediğim en güzel aşk filmi olmasının yanında , izlediğim en iyi filmlerden biriydi de. Bundan epey bir önce kitabını da okumuştum. Ancak kitabı beğendiğim dışında başka hiçbir şey hatırlamıyorum. En kısa zamanda tam metin olarak bir daha okumayı da istiyorum. 
Filmin konusuna değinirsem;
Hikaye 18. yüzyıl İngiltere'sinde geçiyor. O kabarık eteklerin giyildiği , salon danslarının yapıldığı ve hep özendiğim masal gibi dönemde. Neyse hikayemiz Bennet ailesinin etrafında gerçekleşiyor. Bayan Bennet'in tek derdi bir an evvel kızlarını evlendirip rahata kavuşmak. 


Kızlarını evlendirip güvenceye almadan kocasının ölmesinden korkuyor. Film boyunca kızlarını evlendirmek için verdiği çabaya epey bir güldüm. Tabi bu asıl hikayemiz değil. Ailenin en büyük ve alımlı kızı Jane'ni , Bay Bingley ile nişanlamaya çalışırlarken , bir diğer kızımız Elizabeth ve Bay Darcy de bu arada sürpriz bir şekilde tanışırlar. Aralarındaki engel ise birinin gururu , diğerinin önyargısıdır. Aslında tam da bu yüzden kitabın asıl ismi Gurur ve Önyargı. Ancak neden Aşk ve Gurur olarak çevirmişler inanın orasını hala çözmüş değilim.





Oyuncuları cidden çok sevdim. Ki zaten Keira Knightley en sevdiğim aktrislerden biridir. Özellikle böyle dönem filmlerine çok yakıştırıyorum onu. Neyse yine Keira hayranlığım kabardı. -,-









Bazı replikler de gerçekten çok hoşuma gitti. Kısacası boş zamanınızı değerlendirmeniz için güzel bir aşk filmi olduğunu düşünüyorum.
Şimdilik hoşçakalın. :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder