3 Aralık 2015 Perşembe

Fırtına | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Geçtiğimiz ay benim için bitirdiğim kitap sayısı anlamında iyi miydi kötü müydü inanın karar veremiyorum. Kasım aynın ilk haftasında 3 kitap bitirip diğer 3 haftasında Fırtına'yı elimde süründürmeyi başardım. Bana kocaman bir alkış. Ama hepsi sınavların suçu. -,-
Bu seriye başlamayı uzun zamandır istiyordum. Özellikle son dönemde de epey bir revaçtaydı zaten. Ben de hazır serinin tüm kitaplarını tamamlamışken başlayayım bakalım , bu seride bu kadar ne varmış dedim. 
Aslında sınavlarımdan dolayı bu kadar yoğun olmasaydım çok daha kısa bir sürede bitirebilirdim Fırtına'yı. Gerçekten de fırtına gibi hıphızlı okunabilir. Yani ilginç bir kurgusu var. Ancak dil ve anlatım yönünden , bana çok da başarılı gelmedi. Tabi bunda çeviri faktörü de etkili olabilir , orasını bilemiyorum. Karakterler falan da iyiydi , hoştu ama pek de ısınamadım. Tam olarak kurgunun neresinde olduğunu çözemesem de bir mantık hatası varmış hissini verdi. 

Bütün bunlardan sonra biraz da konuya değineyim bari artık. Jackson zaman yolculuğu yapabilmektedir. Ancak bu yeteneğini sadece bilime merakı olan arkadaşı Adam'la paylaşmıştır. Zamanda sıçramalar yaparak , arkadaşıyla deneyler yapmaya başlar. Başlarda sadece en fazla 1-2 gün geriye sıçrayabilirken başına gelen bir olaydan sonra Jackson, 2 yıl geriye yani 2007 yılına sıçrar ve geri dönüş yapamaz. Bunun çevresinde olaylar gelişir. Bu olaylara spoiler vermek adına (tabiki de) değinmiyorum.
Özellikle son dönemde zaman yolculuğu kurgulu kitaplara da sık rastlar oldum. Bu kurgu çevresinde gelişen okuduğum kitapların içinde en iyisiydi sanırım. Sadece Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer Serisi'ni okuduğum düşünülürse çok da büyük bir ilerleme sayılmaz sanırım ama neyse. -,- Ancak şöyle bir gerçek de var ki ; eğer iki seriyi karşılaştırmam gerekirse Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer Serisi bu seriye göre her bakımdan daha samimi , sıcak , böyle yumuşacık gelmişti bana. (O artık nasıl oluyorsa. -,-) Uzun lafın kısası okusanız da okumasanız pek bir şey değişmez diyebileceğim bir kitaptı benim için. Tabi bu benim kendi görüşüm. Ancak elimde serinin diğer kitapları da bulunduğundan seriye devam edeceğim. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder