26 Aralık 2015 Cumartesi

Bu Yılın Enleri | Kitap

Herkese merhaba.:)
Uzun bir Aradan sonra anca bloğuma dönüş yapabiliyorum. Şu sınavlar ömrümü çürüttü , beni yiyip bitirdiler vallahi. Özellikle şu son dönemde iyice bunaldım , ki malum hal böyle olunca kitap okumaya da vakit bulamıyorum. Ama şimdi sizi dertlerimle boğmak yerine artık asıl konumuza geçeyim en iyisi. Yeni yıla sayılı günler kala ben de bu yılın değerlendirmesini yapayım bari dedim ve bu yıl okuyup en çok beğendiğim kitapları , kitaplığımın dağınıklığından bulup çıkardım. (Gerçekten de çok dağınık. -,-) Neyse ortaya bu harikalar çıktı.

Ayrıca bu yıl , yoğun olacağımı bildiğimden kendime 50 kitap hedefi koymuştum ve şu an için bu hedefi 95 kitap gibi benim için harika olan ve kendimden beklemediğim bir rakamla bitirmiş oldum. Geçen yıla oranla az bir rakam ama tahminime göre de çok çok iyi bir sonuç çıktı ortaya. (Öhöm öhöm! Geçen yıl 120 kitapla seneyi bitirmiştim de. )
Neyse kitapların kısaca yorumlarına geçersem eğer;




İlk sırada tabiki de Kvote'nin soluksuz okuduğum macerası , Rüzgarın Adı geliyor. Bu kitap hakkında söyleyecek kelime bulamıyorum. Tuğla gibi olmasına sakın takılmayın. Emin olun ki siz daha ne olduğunu anlayamadan bitiveriyor da siz kendinizi devamını ararken buluyorsunuz. 








Aslında hemen hemen Rüzgarın Adı'yla eş değer bir kitap Sissoylu benim için. Kendisi epey hacimli olmasına rağmen 4 günde bitirdiğim bir kitap olmuştur. Tabiki de önerilir.







Ah Liesel Meminger! Bu küçük kızın hikayesi şimdi bile hatırladıkça tüylerimi diken diken eder. İçimi ürpertir. Aslında Kitap Hırsızı , Liesel'in hikayesini değil , insanlığın korkunç hikayesini anlatan bir kitap. Kesinlikle okuyun. Size de eminim çok şey katacak bir kitap.









Son dönemde okuduğum açık ara en harika kitap Kürk Mantolu Madonna. Zaten Sabahattin Ali'nin üslubunu çok seviyorum. Kitap tek başına koca bir post-it. Elimde olsa bütün satırların altını çizerdim. Kesinlikle okumanızı öneririm.




İtiraf ediyorum Scott Lynch , üslubuna alışılması zor bir yazar. Kitabın başlarını 2 kere okumama rağmen hala anlayabilmiş de değilim ancak Locke yok mu? Bir karakter bu kadar güzel oluşturulabilir dedirtti bana. İlk 70 sayfadan sonrası su gibi akıp gidiyor , sadece başlarda biraz sabır gerekiyor o kadar. Ama bu kitabı herkese de öneremem şimdi. Çünkü yazar fazlasıyla betimleme kullanan biri. O yüzden kim sever kim sevmez orasını bilemem ama ben çok sevdim. (Ne kadar da sevgi dolu bir cümle)




Bir sonraki yıl çok daha güzel kitaplar okumak dileğiyle..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder