1 Kasım 2015 Pazar

Yaz Kılıcı - Rick Riordan | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:) 
Rick Riordan'ın yeni bir seri yazdığı haberini aldığımdan beri bu kitabı okumayı delicesine istiyordum ve sonunda muradıma ermiş oldum. Kitabı beğeneceğimi daha okumaya başlamadan önce bile biliyordum ancak Percy Jackson kadar sevebileceğimi sanmıyordum. Her ne kadar Percy'nin bende yeri ayrı olsa da Magnus da en az Percy kadar sağlam bir karakterdi. İskandinav mitolojisi başlarda bana biraz karışık gelse de sonraları beni bir hayli içine çekmeyi başardı açıkçası. İnsan ister istemez Rick Riordan'ın yazdığı diğer serilerle kitabı karşılaştırıyor ancak daha serinin başlangıcı olmasına rağmen kitabı çok sevdim. Hatta bu yılın favorileri arasında şu an için aday bile oldu diyebilirim.

Ancak bütün bunları bir kenara bırakıp artık biraz da kitabımızın konusuna değinmem gerekli sanırım. Magnus annesinin ölümünden sonra  hayatını sokaklarda geçirmiş (2 yılını) 16 yaşında bir genç. 
Ayrıca Annabeth'in kuzeni oluyor kendisi. Bu vesileyle de Annabeth'i etkin olarak olmasa da kitabın ucundan bucağından görüyoruz. 
Ana olaysa Ragnarok'un (kıyametin) gelmesini engellemek. Ortada çıkacak olan büyük bir savaş ve kapıda bekleyen bir kıyamet var. Magnus'sa bir şekilde bu garip olaylara bulaşıyor. Nasıl olduğunu okuyup kendiniz öğrenin artık.
Serideki bütün ana karakterleri çok sevdim. Aralarındaki dostluğa ise bayıldım. İnsan bir yerden sonra imrenmeden edemiyor cidden. -,-
Onun dışında Rick Riordan'ın oluşturduğu karakterlerin mükkemmel olmaması , onları benim gözümde mükkemmelleştiriyor. Bana böylesi çok daha samimi geliyor açıkçası. Ayrıca kitabın çevirisine bayıldım. Zaten Esen ablanın çevirilerini gerçekten çok beğeniyorum. Rick amcamızın mizacını hiç bozmadan , sanki orijinal dilinden okuyormuşuz gibi hissettiren bir çeviriydi. Bütün bunların yanında baskı kalitesizliğini de söylemeden geçemeyeceğim yani. Sayfaların saman kağıdı gibi olmasına artık içim yansa da bir yerden sonra alıştım ancak kapaktaki parlayan Magnus Chase yazısının silinmeye başlaması , benim tahammül sınırlarımı cidden zorladı. Hayır anlamıyorum. Ne diye matbaa aşamasına da biraz daha özen göstermiyorsunuz ki? Neyse sakinim. -,-
Genel olarak çooook sevdiğim bir kitap oldu. Bir sonraki postta görüşmek üzere hoşçakalın. :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder