28 Ekim 2015 Çarşamba

Umutsuz | Kitap Yorumu

Herkese merhaba. :)
Bildiğiniz üzere bu aralar kitap okuyamamaktan şikayetçiyim. Hal böyle olunca da bana hitap edecek , şöyle adamakıllı , başından kalkmadan okuyabileceğim bir kitap bulmakta haliyle zor oluyor. Bu aralar canım ne fantastik , ne klasik , ne de gerçek kurgu okumak istiyordu. Şöyle yeri geldiğinde beni hüzünlendirecek , yeri geldiğinde gülümsetecek , romantik , sımsıcak bir kitap arıyordum. Aradığımı Umutsuz'la buldum sayılır. Kitabı genel olarak gerçekten çok beğendim. Ancak tek şikayetim, bu aralar romantik okumak istesem bile kitabın bana aşırı romantik gelmesi oldu. Bu benden mi kaynaklıydı artık orasını bilemiyorum ama bazı yerlerdeki aşk böcekliği beni benden aldı. Ama buna rağmen okudum , okudum  ve okudum. Sonra gözlerim doldu ve neden diye sorup durdum kendi kendime. Aslında yazara kırıldım Sky adına. Bu genç yaşında yaşadıkları adına. Ama bütün bunları bir kenara bırakıp , her şeyi birbirine daha fazla karıştırmadan kitabımızın konusuna değinmem gerek artık sanırım.


''Sky? dedi kısık bir sesle. 
'Sana işkence etmeyeceğim ama buraya gelmeden önce kararımı vermiştim.'
'Bu gece seni öpmeyeceğim.'
'Neden?'
'Çünkü' diye fısıldadı. 'Hissetmemenden korkuyorum.'



Sky 5 yaşındayken evlatlık verilmiş 17 yaşında genç bir kızdır. Tüm öğrenim hayatı evde geçmiştir ancak lisenin son senesinde yaşıtları gibi okula gitmesi için evlatlık verildiği Karen'den izin alır. Ancak okul , düşlediği gibi bir yer değildir. Sky da öyle pek sütten çıkmış ak kaşık gibi durmuyor başlarda açıkçası. Yani uçarı , aklına estiğini yapan , umursamaz görünen bir kız. Ama bir de yaşadıkları yok mu? Neyse.
Bir de Dean Holder var. 'Bad boy' diye tanımlanan bir çocuk. Şimdi hemen bad boy mu? Ergen kitabı kesin bu falan demeyin. Dean'i bad boy olarak tanımlayanın aklına şaşarım ben. Neyse sonuçta pek de iyi sicili olmayan bir çocuk. 
Bir gün Sky ve Dean'in yolları kesişiyor. Sky'ın pek çok erkek arkadaşı olmasına rağmen Dean'le karşılaşana kadar hiç kimseye karşı gerçekten bir şeyler hissetmemiş.



Ancak Dean'la Sky arasında ilk andan itibaren bir bağ oluşuyor. İlk başlarda bunu klişe bulabilirsiniz ,ki ben öyle buldum , ancak sonraları yazar adeta u dönüşü yaparak okuyucuyu ters köşe yapıyor. Onların geçmişine gidiyoruz. Pek de iç açıcı olmayan geçmişlerine..
Benden kitap hakkında tüyolar bu kadar. Gerisini siz kendiniz okuyup öğrenin artık. 
Başta da belirttiğim gibi kitaba çoğu kişi gibi bayılmadım ama nefret de etmedim. Benim için arafta kalan bir kitap oldu Umutsuz. Ancak yazarın üslubunu gerçekten sevdim. Klişe bir konuyu bu derece döndürmesiyle beğenimi zaten baştan kazandı Colleen Hoover. Onun dışında kitabı okumanızı öneririm. Şahsen ben Sky'ın yaşadığı duygusal çalkantılarda biraz kendimi buldum. Sizin de Sky'da kendinizden bir parça bulacağınıza inanıyorum. En azından kitaba bir şans vermenizi öneririm. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler. :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder