25 Eylül 2015 Cuma

Şeftali Kokan Bir Yaz | Kitap Yorumu

Herkese merhaba. :)
Öncelikle şunu söylemeliyim ki ; kitabın baskısıyla resmen aşk yaşıyorum. Bu konuda Novella Dinamik'in gerçekten iyi bir başlangıç yaptığını düşünüyorum. Onun haricinde kitap şeftali kokuyor. Evet evet gerçekten de şeftali kokuyor. Bence bu farklılık kitabın ismiyle epey manidar olmuş. Kitabı koklamayı bırakıp okuma aşamasına geçmem de epey zaman aldı haliyle. Üstelik kitabın sayfa kısımlarının bulunduğu yan tarafları pembe yaldızlı. Anlayacağınız tatlı mı tatlı tam bir yaz kitabı Şeftali Kokan Bir Yaz. Kitabın baskısına bayıldığım kadar içeriğine bayıldığımı malesef ki söyleyemeyeceğim ama yine de çabucak okuyup bitirdiğim , akıcı ve eğlenceli bir kitaptı. Zaten kitaba başlarken de öyle pek bir beklentim yoktu , ki bu benim için iyi oldu. Kitabı daha çok sevmeme ve daha kısa sürede bitirmeme yarar sağladı. Konusuna da değinmek istiyorum ancak söyleyebileceğim pek bir şey de yok açıkçası. Kitabımız Murphy, Birdie ve Leeda isimli üç genç kızın birbirlerine tutunarak kendilerini ve hayatı keşfetmelerini anlatıyor. Ancak şunu da söylemeden geçemeyeceğim ; Birdie, Murphy ve Leeda arasındaki dostluğa imrenmeden de edemedim açıkçası. Yani aralarında gerçekten çok güçlü bir bağ vardı.

Kitabın daha çok genç kesim okuyucular tarafından beğenileceğini düşünüyorum ki zaten kitabımız bir young - adult (genç - yetişkin) kitabı. 
Kitabın çevirisinde de gözüme takılan bir şey yoktu. Kitap da oldukça akıcıydı ki bir çırpıda bitiriverdim zaten. Karakterlerin hepsini ayrı ayrı çok sevdim. 
Murphy ; daha çok başına buyruk , sivri dilli , delidolu ama altın gibi bir kalbi olan çekici bir kız.
Leeda ; kendini ailesinin onun üstünde oluşturduğu baskıyla olmadığı biri gibi görünmeye çalışan , insanlara kendini açmaya korkan , oldukça narin ama arkadaşları için her şeyi yapabilecek alımlı bir kız.
Ve Birdie. En sevdiğimi en sona sakladım. Birdie ; Leeda veya Murphy gibi değil. Yani insanlarla iletişim kurmakta zorlanıyor. Çok masum , utangaç ve söz konusu şeftali bahçesi olduğunda gözü hiçbir şeyi görmeyen çalışkan , güzel bir kız.
İşte bu üç farklı karaktere sahip üç farklı genç kız bir şeftali bahçesinde birleşiyorlar.


Kitabın daha önceden farklı yayınevlerince basılmış farklı basımları da varmış, ki ben bunu kitabı aldığımda yeni öğrendim. Ama yine de en güzel basımın Novella Dinamik'ten çıktığını düşünüyorum. İnsanı böyle içine çekmiyor mu ama?
Kitabı mutlaka okumalısınız diyemem ama okursanız da bir şey kaybetmezsiniz. Aksine hoş vakit geçirirsiniz ve dostluğa dair güzel mesajlar çıkarabilirsiniz. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı güzel günler. :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder