20 Eylül 2015 Pazar

Shadowhunters Dizi - Film Oyuncu Karşılaştırması

Herkese merhaba. :)
Aslında bu post'u yazmak için gerçekten çok geç kaldım ama çok ironik bir durum var ki ; ben zaten bu post'u yayınladığımı sanıyordum ama bazı sebeplerden dolayı silinmiş. -,-
O yüzden hazır dizinin gösterim tarihi yaklaşmışken bu yazıyı yazmak istedim. Dizinin 2016 yılının ilk aylarında gösterime gireceği söyleniyor. Tam tarihi malesef ki ben de bilmiyorum ama Ocak ayında başlayacağı duyumunu aldım. Kısmen dizi yakında başlayacak olduğu için , kısmen de izleyecek başka film bulamadığım için geçenlerde Kemikler Şehri'nin filmini yeniden izledim ve sonrasında kendimi tutamayıp seriyi yeniden okumaya başladım. Okumaya başlayıp detayları hatırlayınca bir kez daha gördüm ki film ve kitap arasında bir dünya fark varmış. Bunu filmin iki saat gibi çok kısa bir zaman dilimine sığdırılmasından dolayı anlayabiliyorum ve dizinin çok daha iyi olabileceğini tahmin ve umut ediyorum. Neyse lafı fazla uzatmadan filmdeki ve dizideki oyuncuları karşılaştırmaya başlayalım.



Filmde Lily Collins'in oyunculuğunu açıkçası yetersiz bulmuştum. Tamam görünüş olarak Clary'e benziyor ancak oyunculuğu çok kötü olmasa bile bence gerçekten yetersizdi. Bunun yanında dizide Clary karakterini canlandıracak olan Katherine McNamara'nın oyunculuğu hakkında gerçekten hiçbir fikrim yok ancak dış görünüş bakımından Clary'e Lily'den daha fazla benzediği açık. Oyunculuğundan da gerçekten çok ümitliyim bakalım. İnşallah yüzümüzü kara çıkarmaz.





Filmi ilk izlediğimde Jamie Campbell Bower'i gerçekten ama gerçekten Jace karakteriyle bağdaştıramamıştım. Her şeyi çok gözüme batmıştı ve yerden yere vurarak eleştirmiştim. Ancak filmi tekrar izlediğimde fazlaca abarttığımı düşündüm. Evet oyunculuğu yetersizdi ve Jace için görünüş olarak tanıma uysa da daha iyi birisini seçebilirlerdi ama eleştirdiğim kadar da kötü değilmiş şimdi. Ama Dominic Sherwood'un daha iyi işler çıkaracağını düşünüyorum. Zaten Vampir Akademisi'ndeki oyunculuğunu gerçekten çok beğenmiştim ve görünüş açısında da Jace karakteri için çok daha uygun olduğunu düşünüyorum.




Gelgelelim Valentine'a. Jonathan Rhys Meyers'in (saç örgüleri hariç -,-) çok karizmatik olduğunu düşünüyorum ve bununla beraber Valentine karakterinin hakkını gerçekten vererek oynadı. Ancak Alan Van Sprang da aynı potansiyele sahip gibi duruyor. İzleyip görelim bakalım.







Simon rolü için Robert Sheehan'dan daha iyi birisinin olabileceğini düşünemiyorum bile açıkçası. Aklımdaki Simon karakterine cuk oturuyor. Tamam Alberto Rosende de karakter için en azından görünüş açısından uygun (çünkü oyunculuğunu bilmiyorum) ama kitabı okurken hala aklıma Robert geliyor. Diziyi izlemeden hangisi daha uygun bilemeyeceğim sanırım.






Isabel rolü içinse tam tersi geçerli. Filmde Isabel karakterini canlandıran Jemima West'i kafamda bir türlü oturtamamıştım açıkçası. Ama dizi için seçilen Emeraude Toubia karaktere cuk oturmuş. Hem bi kere Isabel'in gözleri koyu renkti ama  Jemime bildiğiniz maviş yani. Baştan kaybetmişti o benim gözümde. (Bazen ufacık detaylara bile takılırım. Kimse kusura bakmasın valla. -,-)






Şimdi açık konuşayım. Kevin Zegers'i severim. (Filmdeki  Alec) Görünüş olarak uygun muydu evet uygundu. Ama kafamdaki Alec değildi. Yani tamam her okuyucunun kafasındaki kişiyi bulmaları imkansız ama olmamıştı ya. Normalde Kevin'in oyunculuğu gerçekten başarılı ama role mi girememişti ne yapmıştı artık orasını bilemiyorum ama en azından bana Alec'in hissiyatını verememişti. Bunun yanında dizi için seçilen Matthew Daddario kafamdaki Alec'e daha çok benziyor. Oyunculuğunu bilemiyorum ama dizi haberlerini takip ederken gördüğüm kadarıyla gerçekten sempatik biri ve rolünün hakkını vereceğini düşünüyorum. Benden geçer not aldı. (Sanki almasa çok da umrunda olacaktı. Konuşuyorum öyle işte. -,-)



Valla Magnus Bane için bana her yer Trabzon havasındayım. Magnus serideki en sevdiğim karakterlerden biri. Filmde Godfrey Gao'nun gerek görünüşünü gerek oyunculuğu beğenmiştim. Dizi için seçilen Harry Shum Jr'de karaktere en azından görünüş açısından uygun. Magnus'u da hakkını vererek canlandıracağını düşünüyorum.







Şimdi baştan dobra dobra söyleyeyim. Dizi de Luke karakterini canlandırmak için seçilen Isaiah Mustafa görünüş açısından bana Luke'un babacanlığını filmde rol alan Aidan Turner kadar hissettirmedi ama oyunculuk bakımından çok daha iyi olabileceğini düşünüyorum. Zaten kitapta Luke'un görünüşü için de ayırt edici bir tanım kullanmıyordu. Benim için çok da bir şey fark etmedi hani.






Son olarak da gelelim bakalım Clary'nin annesi Jocelyn'e. Aslında iki oyuncu en azından bana göre , görünüş açısından çok benziyor. Bu da benim adapte olmama fazlaca yarar sağladı. Ancak filmde rol alan Lena Headey'i , dizide rol alacak Maxim Roy'dan karakter için bir tık daha fazla uygun bulduğumu söyleyebilirim.






Evet karakterler için benim nacizane yorumlarım böyleydi. Dizi castının filmdekinden çok daha iyi olduğunu düşünüyorum. Umarım dizi kitaplara bağlı kalır ki oyuncuların yaptığı röportajları okuduktan sonra bu konuda çok umutluyum. Dizi için çok fazla heyecanlıyım. Bir an önce başlasa da rahatlasam. Neyse şimdilik hoşçakalın. :)

NOT: Fotoğraflar sitesinden (TIK TIK) alınmıştır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder