12 Ağustos 2015 Çarşamba

Sıcak Bedenler | Kitap Yorumu

Herkese merhaba. :)
Sıcak Kalpler adıyla çıkan filmini izlediğim Sıcak Bedenler'i uzun zamandır okumayı istiyordum. Bu zamana kısmetmiş. Şunu hayretler içinde söylüyorum ki ilk defa bir filmi kitabından çok daha fazla beğendim. Kitap kötü değildi ama bazı kısımlar gereksiz yere uzatılmıştı ve bu da beni sıktı açıkçası. Belki de filminden önce kitabını okusaydım , kitabı daha fazla sevebilirdim. Orasını bilemiyorum. Ama filmini defalarca severek izlemişimdir. Kitabı okumadıysanız bile belki filminden de konusunu biliyorsunuzdur. Ama yine de kısaca özetlersem ; kitabımızın anlatıcısı
bir zombi. Evet bir zombi ama bildiğimiz bön bakışlı , iğrenç zombilerden değil. Tamam belki biraz bön bakışlı olabilir. Aman canım zombi bu sonuçta. Azıcık bön bakışlı oluversin. Neyse zombimiz diğer zombilerden farklı. Yani kısmen düşünebiliyor , kim olduğunu sorguluyor ve diğer zombiler gibi çürümemiş. Yani soluk tenli falan ama epey de yakışıklı bir zombi. İsmiyse R. Evet sadece R. Çünkü o , geçmiş hayatından sadece bunu hatırlıyor. Bir gün bir zombi grubuyla avlanmaya gidiyorlar. Orada Perry isimli bir gencin beynini yiyiyor ve Perry'nin anıları R'ye geçiyor. R bu anılarda gördüğü Perry'nin kız arkadaşı July'e aşık oluyor. Ona ölü kanından bulaştırıyor ve onu diğer zombilere , zombi gibi göstererek evine ( bu arada bir uçakta yaşıyor ve bence çok havalı ) götürüyor. July başlarda R'den çekiniyor ve sonrasında onun farklı olduğunu anlıyor. Sonunu belki biliyorsunuzdur ama ben yine de söylemeyeceğim. Kitap , okusanız da okumasanız da olur diyebileceğim kitaplardan ama zaten ince bir kitap olduğu için boş zamanlarınızda okuyabilirsiniz. 

Istagramda yorumumu görmek için TIK TIK


Filmle Kitap Arasındaki Farklar

1. Kitapta R'nin zombi bir karısı oluyordu. Yani karısı dediğimde öylesine. Zombi işi bişey. Sonrasında da zaten karısı başka bir zombiyle gidiyordu. Pek de gerekli bir ayrıntı değildi bence. Bir de bunların 2 tane evlatlık zombi çocuğu oluyordu. Ama bence bu da gereksizdi. Filmindeyse bu ayrıntılar yoktu. Ama iyi ki yoktu yani.

2. R'nin zombi arkadaşı M kitapta pek de sevilesi değildi açıkçası. Ama filminde sevmiştim onu da.

3. İskeletler filmde daha tehtidkardı ama kitapta bana epey yavan geldiler.

4. Filminde July R'nin erkek arkadaşını öldürdüğünü biliyordu. Ama kitapta bu farklı işleniyordu.

5. Kitapta July serseri bir tipti. Tamam filminde de şeker kız kendi değildi ama daha sevilesiydi bana göre.


Yani sonuç olarak güzel bir kitap olmasına rağmen bazı yerlerde sıkıldım. Filminin daha eğlenceli olduğunu düşünüyorum. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder