21 Ağustos 2015 Cuma

Locke Lamora'nın Yalanları | Kitap Yorumu

Herkese merhaba. :)
Sonunda Locke Lamora'nın Yalanları'nı alıp okuyabildim. Özellikle son dönemde oldukça gözüme batan ve gerçekten çok okumak istediğim bir kitaptı. Bu durumdaki bir etken de benim çok büyük bir hayranı olduğum Kralkatili Güncesi'nin yazarı Patrick Rothfuss'un kitap için yazdığı ön söz oldu. Kitabın başlangıcının kendi kitabından çok daha iyi olduğunu söylüyordu. Aslında bu iki kitabı karşılaştırmak istemiyorum çünkü ikisinin de bende apayrı , çok özel yerleri var. Ama şunu söyleyebilirim ki Locke'un mizacını
Kvote'den biraz daha çok sevdim. Kitapta gerçekten güzel espriler vardı ve zekice kurgulanmıştı. Ama şunu da itiraf etmem gerek ki kitabın ilk 70 sayfasını ite kaka okudum. Bu durumda kitabın kötü veya sıkıcı olması gibi bir şey etken değil kesinlikle. Sadece betimlemeler sanırım bana biraz fazla geldi ve kendimi yazarın oluşturduğu dünyaya bir türlü sokamadım. Ama sonrasında kitap su gibi aktı gitti. Okurken çeşit çeşit duygu yaşadım. Yeri geldiğinde güldüm , yeri geldiğinde hüzünlendim, yeri geldiğinde vay be demekten kendimi alamadım.


Konusu hakkında söyleyebileceğim pek bir şey yok aslında. Ana karakterimiz Locke Lamora usta bir hırsız. Hatta öyle ki , hırsızlığı sanata dönüştürmüş bir hırsız. Centilmen Piçler adı altındaki bir çetenin ele başı gibi bir şey. Bir gün Gri Kral isimli biri başlarına bela oluyor. Pek bir şey söylememin nedeni spoilera girecek olması aslında. Locke'un oyunculuk yeteneği gerçekten takdire şayandı. Favori erkek karakterim bundan sonra daha iyisi çıkana kadar kesinlikle Locke Lamora. Centilmen Piçler'in arasındaki dostluk gerçekten harikaydı. Birbirlerine çok bağlı ve uyumluydular. Aralarındaki diyologları çok sevdim. 
Son olarak şunu da söylemek istiyorum ki ; Patrick Rothfuss'un da dediği gibi:

'' Locke Lamora'nın Yalanları en sevdiğim on kitap arasında yer alıyor. Belki de ilk beştedir.''

Benim için bu , ilk üç bile olabilir. Kısacası yine Patrick Rothfuss'un da söylediği gibi:

''Kitabı okumadıysanız okumalısınız. Okuduysanız , muhtemelen yeniden okumalısınız.''

Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler. :)








2 yorum:

  1. Bazı hırsızlar vardır toplumun iliğini kurutur tüy bitmemiş yetimin hakkından yer. Bazıları da vardır ki efsanelerde yaşar. İstemsizce seversiniz onları bağrınıza basarsınız. Kökeni Robin Hood'a dayanan bu hırsızların belki hepsi fakire para ayıracak kadar da melek değildir ama en azından onun olmayan malına el uzatmayacak kadar da yüce ruhludur. Locke Lamora da böyle işte. Kusursuz bir anarşist, fantastik alemin Arsen Lupen'i...

    http://kanvekuller.blogspot.com.tr/2016/02/zubuk-robin-hood-arsen-lupen-locke.html

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar da güzel özetlemişsin benim Locke Lamora'ya olan hislerimi..

    YanıtlaSil