5 Ağustos 2015 Çarşamba

Jaguar Taşları 1 - Orta Dünya | Kitap Yorumu

Herkese merhaba. :)
Aslında Orta Dünya'yı Temmuz ayı içerisinde okuyup bitirmeme karşın tatil koşuşturmacası falan derken  yorumunu yazmaya anca fırsat bulabildim. Zaten bu aralar kitap falan da okuyamıyorum. Anladım ki tatilde kitap falan okunmuyormuş. Umarım eski tempoma bir an evvel dönerim diyelim ve yorumumuza geçelim. Kitabı almak dahi aklımda yoktu ancak yorumlarına güvendiğim bir arkadaşımın tavsiyesiyle uygun fiyata bulmuşken kitabı almış bulundum. Aldığım gibi de hemen okumaya başladım. Kitap Maya mitolojisiyle ilgili bunu baştan
belirteyim. Eğer Maya mitolojisine karşı ilgiliyseniz ayrıca sevebileceğinizi düşünüyorum. Ancak benim gibi Mayalar hakkında en ufak bir fikriniz bile yoksa da hiç dert etmeyin yine de beğeneceksinizdir. Kitabı aman aman sevmesem de beni saran bir kitap oldu. Bana göre mitoloji kısmı biraz yavandı ve ilk 150 sayfası falan oldukça durağandı. Bunun beni açıkçası biraz sıkmış olmasının yanında özellikle kitap, sonlarına doğru beni içine çekti. Konusuna kısaca değinirsem ; Max'in annesi ve babası arkeologlardır. Özellikle Maya mitolojisine takıntılık derecesinde ilgi duymaktadırlar ve bir gün Güney Amerika'da bir kazıya gidip Max'i yalnız bırakırlar. Bir süre sonra Max'da Güney Amerika'ya çağrılır ve annesiyle babasının esrarengiz bir şekilde kaybolduğunu öğrenir. İnanmadığı Maya tanrılarıyla karşı karşıyadır. Sonrasında olaylar bu kurgu etrafında gelişiyor ancak konuya çok fazla değinip de spoiler vermekten korkuyorum. O yüzden en iyisi siz kitabı okuyup gerisini kendiniz öğrenin. Kitapta en çok Lola'nın maymunlarını sevdim. Evet komik gelebilir ama kitabı okuyunca nedenini zaten anlayacaksınız. Bu arada Max 14 yaşında bir çocuk ancak kitap en azından bana çocuksu gelmedi. Yani yaşınız büyükse bile kitap 'çocuk kitabı' olarak sınıflandırıldığından okumaktan çekinmeyin. Serinin devamını çok merak etmeme karşın yakın zamanda devam kitaplarını alabileceğimi de sanmıyorum malesef. Serinin ilk kitabını genel olarak sevsem de alışveriş listemde önceliklerim arasına girmeyi başaramadı. Yine de kafa dağıtmak için ideal kitaplardan biri olduğunu düşünüyorum. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler. :)


1 yorum:

  1. Merhaba abla ben bu kitabı aldım ama bana uzun bi özet lazım çıkarmayi denedim ama olmadi yardım edebilirmisin

    YanıtlaSil