23 Ağustos 2015 Pazar

Eksik Parça | Kitap Yorumu

Herkese merhaba. :)
Kitabı gece bitirir bitirmez instagrama yorumunu girdim. (İnstagram yorumu için TIK TIK ) Çünkü kitap bitince bir an kendime gelemedim. Düşüncelerimi bir yere aktarma ihtiyacı hissettim. En son kitap bittiğinde iki saat boş boş baktığım zaman Kurucunun Kızı'nı bitirmiştim. Ama bu kitapla daha da bir dağıldım, gerisini siz düşünün. Aslında yazarın dili basitti yani kitabı ingilizce olarak da okuyabilirmişim. Ya da Sissoylu ve Locke Lamora'nın Yalanları'ndan sonra bana böyle basit geldi orasını bilemiyorum. Kitabın konusuna değinirsem ; kitap Mara'nın en yakın arkadaşı Rachel'in doğum gününde ruh çağırma seansıyla başlıyor. Mara , Rachel ve Claire ( Mara'nın erkek arkadaşının kız kardeşi) sırayla sorular soruyor. Rachel'in 'nasıl öleceğim?' sorusuyla Mara rahatsız oluyor ve oyunu bırakıyorlar. 6 ay sonrasındaysa Mara , Rachel , Claire ve Jude ( Mara'nın erkek arkadaşı) gece bir akıl hastanesine video çekmeye gidiyorlar. Başta Mara gitmek istemiyor ancak Claire'nin onu kışkırtmasıyla o da kabul ediyor ve akıl hastanesine gidiyorlar.


Sonra bir kaza oluyor ve bina üstlerine çöküyor. Bu kazadan sadece Mara sağ çıkıyor ancak hastanede gözlerini açtığında hiçbir şey hatırlamıyor. Yavaş yavaş katlanılmaz halisünasyonlar görmeye başlıyor ve bunun üzerine taşınıyorlar. Ama yeni evlerinde de ölen arkadaşlarının görüntüleri peşini bırakmıyor. Annesi de üstüne çok fazla düşüyor ve ilaçlar kullanıp psikiyatriste gidiyor. Her ne kadar annesi erken olduğunu düşünse de özel bir okula yazılıyor ve abisi Daniel'le yeni okuluna başlıyor. Ancak okulun ilk günü gördüğü halisünasyonlar haricinde tuhaf bir şey daha oluyor. Daha önce hiç görmediği bir çocuk Mara'yla , onu tanıyormuşçasına konuşuyor ve sonrasında ağzımızı hayretten açık bırakacak olaylar baş göstermeye başlıyor.



Kitabın konusu gerçekten çok ilginçti. Daha önce böyle kurgulanmış bir kitap okumamıştım. Kitabın başları herkesin de dediği üzere bana da klişe gelse de olaylar sonrasında sıradışı bir boyuta ulaşıyor. Mara'nın karşısına çıkan gizemli çocuğumuzsa Noah'tı. Sanırım yeni kurgusal aşkım Noah oldu. Bu aralar ona takacağım gibi gözüküyor ya neyse. -,- 
Kitabı okuyanlar korkabileceğimi söylemişti. Ben de 'bu kitaptan mı korkucam peh!' demiştim ama gerçekten ufaktan bir ürperme hissi oluştu. Bu durumda kitabın büyük çoğunluğunu gece bitirmemin de etkisi büyük oldu sanırım. Kitabı bir gün içerisinde bitirdim. Hatta bir gece içerisinde. Zaten bir kere başladığınızda duramıyorsunuz. Allah'tan ikinci kitap olan Bıçak Sırtı'nın yakında çıkacağını instagramda Pegasus Yayınları duyurdu da yüreğime su serpildi. Hayır yani o son neydi öyle? Kafamda zilyon tane soru oluştu el insaf yani. 
Kitabı bir an evvel okuyun derim. Ya da iyisi mi birazcık daha bekleyin de ikinci kitap çıksın öyle rahat rahat okuyun. Sonra da benim gibi kalakalmayın ortalıkta. Şimdilik hoşçakalın. 
Bol kitaplı, güzel günler. :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder