21 Temmuz 2015 Salı

Çöküş ve Yükseliş | Kitap Yorumu

Herkese merhaba. :)
Bir serinin daha sonuna gelmiş bulunmaktayım. Kurgu bakımından gerçekten beğendiğim bir seri oldu ancak benim için kurgu yeterli olamıyormuş malesef onu bu seriyle öğrendim. Karakterlere ilk iki kitapta ufacık bir sempati bile besleyememiştim. Tabi Nikolai hariç. Ancak üçüncü ve serinin son kitabı olan Çöküş ve Yükseliş'te karakterler daha makul kararlar vermeye başlayıp benim sinir katsayım düşünce karakterlere ısınmaya başladım. Düşünün Alina'ya karşı tutumum bile ufacık bir parça değişti. Benim için tartışmasız olarak serinin açık ara en iyi kitabıydı. Serinin diğer kitaplarının yorumlarında da belirttiğim üzere ben seriye ölüp biten büyük kesimden biri olamadım malesef. Haliyle kurgu ne kadar insanı içine çekse de karakterleri boğma düşüncemden ötürü kitaplar elimde sürünmüştü. Ancak bu kitap iki günde bitti ve her sayfayı yırtarcasına heyecanla çevirdim. Bu konuda gerçekten abartmıyorum. 




SPOİLER !!!!



Eğer Nikolai o yaratıklardan biri olarak kalsaydı ciddiyim kitabı fırlatırdım bi köşeye elime de hayatta almazdım artık. Ama Nikolai'nin düzeleceğini tahmin etmiştim ya da prensime konduramamıştım orasını bilemiyorum.



SPOİLER BİTTİ !!!!




Kitabın sonunu çok beğendim. Açıkçası bu kitapla yazar beni epey bir şaşırttı. Belki de ilk iki kitaptan sonra beklentim epey düştüğünden de bu kadar çok beğenmiş olabilirim. Orasını bilemiyorum ama benim için serinin şanını kurtaran bir kitap oldu. Böyle seriyi yerden yere vurmuş gibi oldum ama katlanamayacağım bir şey varsa o da dengesiz karakterlerdir ve ilk iki kitap boyunca neredeyse bütün karakterler dengesizdi ve beni çileden çıkardılar. Seri gerçekten kaliteli bir seri. Dolayısıyla bir şans verirseniz pişman olmayacağınızı düşünüyorum. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler. :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder