25 Temmuz 2015 Cumartesi

Charlie'nin Çikolata Fabrikası

Herkese merhaba. :)
Charlie'nin Çikolata Fabrikasını küçükken izlemiştim ve filmi hatırlamasam da sevdiğimi hatırlıyorum. Aslında kitabı kardeşim için almıştım ama bende okumak istedim. Zaten 'çocuk kitabı' kategorisinde yer aldığı için bir kitabı okumamak gibi bir huyum asla yoktur, ki aksine çocuk kitaplarını okumayı da çok severim. Zaten bir çoğunuz kitabın konusunu biliyorsunuzdur ancak ben yine de kısa bir özet geçeyim. Charlie çok fakir bir ailenin çocuğudur. Annesi, babası, babaannesi, anneannesi ve iki dedesiyle birlikte yaşamaktadır. Ailesi yoksul olmasına rağmen sevgi doludur ve Charlie her şeye rağmen iyi bir çocuktur. Aile yoksulluk çektiği için Charlie karnını bile doyuramaz. Yemeklere hasrettir ancak en çok çikolata yemeyi ister. Sadece doğum günlerinde ailesi ona armağan olarak küçük bir dilim çikolata alabilmektedir ve Charlie çikolata çabuk bitmesin diye onu günlerce azar azar yemektedir. Ancak küçük çocuğu asıl zorlayan şey her gün okula giderken Bay Wonka'nın Çikolata Fabrikası'nın önünden geçip o harika kokuyu almasıdır.



''Lütfen, yalvarıyorum gidin televizyonunuzu çöpe atın ve boşalan yere güzel bir 
kütüphane kurun.''

Bay Wonka'nın fabrikası 10 yıldır ziyaretçilere kapalıdır. İçeri ne işçi girmekte ne de çıkmaktadır. Bay  Wonka bile fabrikadan çıkmaz. Ancak çikolata üretimi devam etmektedir. Bunun nedeni bir zamanlar Bay Wonka'nın gizli tariflerinin casuslar tarafından ele geçirilmesidir. Bay Wonka'da bu önlemi almıştır. Bir gün Bay Wonka bir duyuru yapar. Çikolata paketlerinden çıkacak altın biletleri bulan 5 talihli çocuğa ve ailesine bu esrarengiz fabrikayı gezdirecektir ve bu 5 çocuğa ömrü boyunca yetecek kadar şekerleme ve çikolata verecektir. 


Bu biletlerin ilk dördünü zengin ailelerin şımarık çocukları kilolarca çikolata alarak bulmuştur. Bizim yoksul Charlie'miz de şans eseri son bileti bulur ve dedesiyle beraber fabrikayı gezmeye hak kazanır. Bundan sonrasını da okuyup öğrenmenizi istiyorum. Çünkü her yaştan insana bir şeyler katabilecek ama özellikle çocuklar için çok güzel mesajlar içeren çikolata gibi tatlı ve mutluluk veren bir kitaptı. Okumaktan büyük zevk aldım ve sizin de okumanızı, çocuklarınıza veya küçük yaştaki kardeşiniz veya tanıdıklarınıza okutmanızı öneririm. Ayrıca çocuklara kitapları sevdirecek bir kitaptı. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim Umpa Lumpaları da çok sevdim. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, çikolata tadında, güzel günler. :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder