8 Haziran 2015 Pazartesi

Yeni Dünya - Bir Eve Romanı | Kitap Yorumu

Herkese merhaba. :)
Eve Serisi'nin ilk kitabı olan Yeni Dünya bitmiş bulunmakta. Aslında dün bitirmiştim ama sanırım biraz da üşengeçlikten yorumunu anca giriyorum. -,-
Kitap ben daha ne olduğunu anlayamadan bitiverdi. Abartısız söylüyorum bir oturuşta bitti. Zaten puntosu
falanda oldukça büyük ve çok kalın bir kitap değil. Dili akıcıydı , kurgu güzeldi falanda sanki adını koyamadığım bir şeyler eksikti kitapta. Belki de karakterlere pek fazla ısınamadığımdan da kaynaklanıyor olabilir bu. Karakterler de aslında iyiydi , hoştu ama biraz yavan kalmışlardı açıkçası. Sadece şunu söyleyebilirim ki zaten okudukça anlayacaksınız Leif'e ciddi anlamda gıcık oldum. Tam bir pislikti. -,-
Konuya değinirsem ; ölümcül bir virüs salgın gösterir ve dünya nüfusunun önemli bir çoğunluğu ölür. Sağ kalan kız çocukları özel bir okulda eğitmektedirler. Ama bu eğitim bildiğimiz eğitimlerden değil yani kızları erkeklere düşman etmeyi amaçlıyorlar. Kral hariç bütün erkekleri kötüleyip kızların beynine bunu yerleştirmeye çalışıyorlar. 18 yaşına gelen kızlar da mesleklerini yapmak üzere okuldan ayrılıp , virüsten kurtulup rahat bir hayat yaşabileceklerini düşündükleri tek yer olan Kum Şehri'ne gidiyorlar. Yani en azından onlara söylenen bu. Ama bunu sorgulamıyorlar bile çünkü okulun çok katı kuralları var. Karşı çıkan kızları ittirip kaktırıyorlar ki baş kaldıramasınlar. Neyse bir gün Arden isimli asi ruhlu bir kızımız , okul birincimiz Eve'nin gözünün önünden okuldan kaçıyor. Eve onu durdurmaya çalıştığındaysa , Arden ona okul dışında başlarına gelecek işkenceleri anlatıyor. Eve başta Arden'e inanmıyor ama kaçtığını kimseye de söylemiyor. Sonra okula dönerken , nehrin karşısına geçip dışarı bakıyor ve Arden'in söylediklerinin gerçek olduğunu anlıyor. Okuldan mezun olan kızlar damızlık olarak , ki onlar kızlara damızlık diyor -,- , üremek amacıyla kullanılıyor. Kızlar her yıl durmadan bebek doğuruyorlar ve doğurdukları bebekler Kum Şehri'nde büyütülüp ağır işlerde çalıştırılıyorlar. Eve de gördüklerinden sonra Arden gibi kaçmaya çalışıyor ve sonra olanlar oluyor. 
Kitapta adamakıllı sevdim diyebileceğim bir Caleb vardı sanırım. Yani tamam karakterleri genel anlamda , ki bu genellemenin içine kesinlikle Leif girmiyor -,- , sevdim ama Caleb başkaydı ya. :D
Kitabı öneririm ama başlarda açıkçası sağlam bir distopya olduğunu düşünmemiştim ama yine de sevmiştim. Sonraları konu oturup kitap ilerledikçe daha da güzelleşiyor hikayemiz. 
Aslında 5 puan vermemi engelleyecek pek bir şey de yok ama dediğim gibi karakterler en azından bana sönük geldi ve ondan 1 puanımı kırdım.
Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler. :)




2 yorum:

  1. Ben de okumak istiyordum bunu bak yorumladığın iyi oldu.Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil