4 Haziran 2015 Perşembe

Tek İsim Tek Kader - Kitap Yorumu

Herkese merhaba. :)
Tek İsim Tek Kader bitmiş bulunmakta. İtiraf etmem gerekirse başlarda bu kitabı sadece John Green'in yazdığını sanmıştım çünkü kitabın tanıtımlarında falan David Levithan'ın ismi pek geçmemişti. Bu bence çok kaba bir davranış. Ülkemizde de zaten eşcinsel teması içeren kitaplara ön yargıyla yaklaşıldığından dolayı böyle bir politika izlendiğini düşünüyorum , her ne kadar yanlış olsa da. Aslında bu konuya fazla değinmek istemiyorum ama insanları seçimleri doğrultusunda yargılamamız gerektiğini düşünüyorum. Aslında bu bir seçim de değil , bu benlik. Bu kişiliğimizin bir parçası aslında ve kimse kimseyi böyle bir nedenden ötürü yargılamamalı bence. 

Neyse bu konuları geçersek ve kitabımıza değinirsek eğer , kitabımız konusunda da işlendiği üzere müzikal tadındaydı. Baştan uyarayım eğer homofobikseniz bu kitabı okumayın zira içinde çok fazla eşcinsellik var. Yani cinsel anlamdan bahsetmiyorum. Aslında daha çok sevgi işleniyor. Birini gerçekten kalpten sevmekten. Devasa ebatlarda bir Tıfıl Cooper'imiz var. Tıfıl eş cinsel ve biraz ayran gönüllü yani neredeyse saat başı birine aşık oluyor. Sonra onun en yakın arkadaşı Will Grayson var. Will aşık olamıyor. Yani en azından Tıfıl'ın aşk hayatını gördüğü üzere aşkın bu kadar basit olmaması gerektiğini düşünüyor. Bir de Jane var. Bunlarsa kendi aralarında EHB ( Eşcinsel - Hetero Birliği ) grubunu kurmuşlar ve arkadaşlıkları gerçekten güzeldir. Her ne kadar arada sürtüşmeleri olsa da. -,- Bir de tüm bunlardan ayrı başka bir Will Grayson'umuz var ve bir gün hiç umulmadık bir şekilde bunların yolları kesişiyor ama bu konuya pek fazla değinmek istemiyorum. Aksi halde fazlası spoilera girecek çünkü. Eğlendiğim her bir karakterde birazcık kendimi bulduğum güzel bir kitaptı. Bazı yerlerdeyse gerçekten çok güldüm. Aklıma takılan bir şey var ama. Kitabımızın orijinal ismi Will Grayson & Will Grayson'ken sen neden onu Tek İsim Tek Kader olarak çevirirsin ki. -,- Neyse bu konuyu geçelim. Kitabın kapağını falansa gerçekten sevdim. Zaten bir Pegasus klasiği olarak ciltli bir kitap. Zaten Pegasus'un bu konudaki kalitesini yeri geldiğinde hep övüyorum ama kitapları gerçekten çok pahalı , özellikle de şu son dönemde. -,- Neyse şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler. :)




2 yorum:

  1. Yaaa ben bu kitabı çok merak ediyordum , seni şanslı kız ;)

    YanıtlaSil
  2. Valla benim de çok merak ettiğim bir kitaptı. Hatta başkalarında görünce falan kıskanıyordum sonunda muradıma erdim. :)

    YanıtlaSil