25 Haziran 2015 Perşembe

Saphirblau - Film Yorumu

Herkese merhaba. :)
Yine bir film yorumuyla karşınızdayım. Saphirblau filmini izledim ve gerçekten beğendim ancak eğer üçüncü kitabı okumadıysanız filmi izlemenizi önermem çünkü film ikinci ve üçüncü kitabın karışımı gibi olmuş. Film gerçekten başarılıydı ancak iki kitabın karışımı olmasının yanı sıra ana hatları aynı olsa da olaylar bariz bir şekilde değiştirilmişti. Bu beni rahatsız etti mi peki ? Hayır etmedi ama kitapla daha fazla uyum içinde olmalarını ve bir sonraki kitaptan spoiler vermemelerini tabi ki tercih ederdim. Yani sonuç olarak eğer serinin son kitabını okumadıysanız ve okumayı düşünüyorsanız önce kitabı okuyun sonra filmi izleyin derim. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim serinin filmleri de kitapları gibi ayrıca güzel. Serinin  yazarı Alman olduğundan olacak sanırım (tabiki bu sadece benim meşhur fikirlerimden biri ama bence mantıklı -,- ) filmler de Alman yapımı. Yani doğal olarak Almanca. Tabi ki alt yazılı olarak mevcut ancak hep İngilizce film izlemeye alıştığımdan sanırım biraz garipsedim. Yine de güzeldi.  Ayrıca oyuncuları da çok sevdim. Bence kitapta bahsedilen tasvirlere çok uygundular. 




Üçüncü kitabı okumayanlar için SPOİLER !



Kitapta Gwendolyn , anne ve babasının Lucy ve Paul olduğunu kurul toplantısına kulak misafiri olarak öğreniyordu ancak filmde bu gerçeği ona Lucy ve Paul söylüyordu. Ayrıca tavanarasından çıkardıkları sandığı evde seferberlik oluşturarak Charlotte'den saklıyorlardı ama filmde bu kısımlar geçiştiriliyordu. Bunlar gözüme en çok batanlar oldu ama dediğim gibi ana hatlar aynı olsa da etrafında gelişen olaylar farklıydı yani. Aynı olsaydı daha çok severdim belki ama yine de güzeldi.



SPOİLER BİTTİ !


Eğer seriyi okuyup bitirdiyseniz veya okumayı planlamıyorsanız filmi izlemenizi öneririm. Şahsen ben beğendim. Şimdilik hoşçakalın. :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder