24 Haziran 2015 Çarşamba

Rüzgarın Adı | Kitap Yorumu


Bu harika kitap bitti ve ben şu an sanırım hala kendime gelemedim. Tereddütsüz söylüyorum okuduğum en iyi kitaplardandı, ki sözüme güvenin derim. Bir kitabı beğenebilirim. Hatta çok beğenebilirim ama tereddütsüz, bir anda çok iyiydi demem. Ama bu kitapta dedim. Dedim çünkü aldığı bütün övgüleri fazlasıyla hak ediyor. Kalınlığından falan da sakın korkmayın. Benim de başlarda ebatından dolayı çekincelerim olmuştu ama kitabı okumaya başlayınca bunun ne kadar yersiz olduğunu anladım. Ben bazı kişisel sebeplerimden ötürü Haziran ayı içine yayarak okudum kitabı ama rahatlıkla 3-4 güne bitirilebilecek bir kitap.


Şimdi biraz da konusuna değinmem gerekiyor ama bu kitap nasıl anlatılır, anlatmaya nereden başlanır inanın hiç bilmiyorum. Kvothe bir hancı. (Ah hikayesini bir okuyun basit bir hancı olmadığını anlayacaksınız.) Yolda soyguna uğramış bir tarihçiyi (yani katip demek oluyor ) hanına getirir. Kvothe kimliğini gizlemektedir ve basit bir hancı olarak sürdürdüğü yaşantısında kendine Kote demektedir. Ancak tarihçi , onun Kvothe olduğunu anlar ve ona kendi hikayesini ( yani hayatını) anlatması için yalvarır. Kvothe bir efsanedir.
Konuyla ilgili başka diyebileceğim pek bir şey yok sanırım çünkü inanın anlatılabilecek bir kitap değil. Aslında okurken içinde yaşanılacak bir kitap. Normalde en azından ben epik fantastik okurken zorlanırdım. Yani sevmediğimden de değil ki aksine epik fantezi türünü de çok severim ama genel bu türün dili normal fantastik kurgu kitaplara göre ağırdır. Ama Rüzgarın Adı öyle değildi. Satırlar su gibi akıp gitti. Eğer epik fantastik okumaya başlamak istiyorsanız Rüzgarın Adı'yla başlayabilirsiniz. Ancak baştan uyarayım daha sonra okuyacağınız kitaplar artık size yavan gelecektir.




Okurken hemen hemen her sayfaya post-it yapıştırmak istedim. Yanda gördüğünüz üzere az daha zorlasam öyle de olacakmış galiba. Şimdilik bu kadar. Bu harika kitabı okumanızı şiddetle tavsiye ederim. İkinci kitabı daha da kalın olmasına karşın artık gözüm korkmuyor açıkçası. Bir aksilik çıkmazsa Temmuz ayı içinde de ikinci kitabı okumayı planlıyorum. Serinin üçüncü kitabı ne zaman çıkacak şu an için bir bilgim yok ama bu kadar harika olacaksa beklemeye de razıyım. (Bekleyemedi!) Bol kitaplı, güzel günler. :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder