21 Haziran 2015 Pazar

Yazarlar #4 | Rick Riordan


Uzun zamandır yazarlar hakkında yazı yazmıyordum ve bu bir anda aklıma geldi. Çoğu kişi gibi ben de Percy Jackson'la tanıdım Rick Riordan'ı. Yeri geldi hepimiz Percy'le canavarlarla savaştık, yeri geldi Annabeth'le planlar yaptık, Kıvırcık gibi melezleri koruduk. İlk önce Şimşek Hırsızı'nın filmini izlemiştim, ki seriyi okumayıp sadece filmi izlediyseniz şunu bilin ki filmle kitaplar arasında pekte bir bağıntı yok, ve filmi beğenmiştim. Daha sonra filmin kitapları olduğunu öğrendim ve ilk kitaptan başlar başlamaz kaptırdım gittim. 


Percy Jackson ve Olimposlular Serisi'ni beğendiyseniz onun yans erisi olan Olimpos Kahramanlarını da öneririm. O seride kahramanlarımız çocuk olmaktan çıkıp gençliğe adım atıyor. Ancak baştan uyarayım Olimpos Kahramanları Serisi'nin ilk kitabı Kayıp Kahraman'da Percy yok ama sonradan o da seriye dahil oluyor. İlk kitaptan Percy'nin olmamasına acayip gıcık olmuştum kitabı sevmiştim. Zaten seriyi ayrıca çok beğeniyorum. Aynı yazarın yazdığı Kane Güncelerini de en kısa zamanda okumayı planlıyorum. 


Gelgelelim yazarımızın hayatına, Percy Jackson Serisi'ni DEHB ve disleksi olan oğlu Haley için yazmıştır. Haley babasından ona bir hikaye anlatmasını istediğinde yazarımız oğluna aynı onun gibi disleksi olan bir kahraman oluşturur. Ayrıca yazarımız 5 Haziran 1964'de Teksas'ta doğdu. Kendisini her ne kadar sevsem de yaptığı sonlar ve bundan pişmanlık duymayışı sinirlerime dokunmuyor da değil doğrusu. Kitaplarını okuyanlar ne demek istediğimi çok iyi bilirler. -,-



Ayrıca yazarımız İskandinav mitolojisiyle ilgili de bir seri yazıyormuş. Onu da çok merak ediyorum. Yazarımızın dili çok akıcı ve eğlenceli olduğundan sıradan bir mitoloji kitabından öğrenemeyeceğimizi kolayca Rick Riordan sayesinde öğrenebiliyoruz bence.


1. Seri: Percy Jackson ve Olimposlular

Kitap 1: Şimşek hırsızı (2005)-Türkiye'de (2009)

Kitap 2: Canavarlar denizi(2006)-Türkiye'de (2009)
Kitap 3: Titan'ın Laneti(2007)-Türkiye'de (2009)
Kitap 4: Labirent Savaşı(2008)-Türkiye'de (2009)
Kitap 5: Son Olimposlu(2009)-Türkiye'de (2009)-Serinin Son Kitabı
2. Seri: Olimpos Kahramanları
Kitap 1: Kayıp Kahraman(2010)

Kitap 2: Neptün'ün Oğlu(2011)
Kitap 3: Athena'nın İşareti(2012)
Kitap 4: Hades'in Evi (2013)
Kitap 5: Olimpos'un Kanı (2014)




Bu 2 serinin dışında Rick Riordan, bağımsız olarak başka bir seriyi yazmaya başladı.
Kane Günceleri

Kitap 1: Kırmızı Piramit(2010)

Kitap 2: Ateş Tahtı(2011)
Kitap 3: Yılanın Gölgesi(2012)-Serinin Son Kitabı

Percy Jackson ve Yunan Tanrıları (2015)

Şimdilik bu kadar. Hoşçakalın. Bol kitaplı günler. :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder