10 Haziran 2015 Çarşamba

Kurucunun Kızı Kitap Yorumu

Herkese merhaba. :)
Kurucunun Kızı ben daha bittiğini bile anlamadan bitti. Aslında kitabı şu sıralar okumayı planlamamıştım yani önce Rüzgar'ın Adı'nı bitirmeyi planlıyordum ki söylemeden geçemeyeceğim Rüzgar'ın Adı tek kelimeyle harika. İşte neyse gerek kapağı gerek konusuna daha fazla dayanamayıp kitabı okumaya başladım. Yalnız sadece başlamayı planlıyordum hani. Sadece başlayıcaktım ama bir oturuşta , yaklaşık 4 saat falan oluyor sanırım, kitap bitti. Bir baktım son sayfadayım. Ama Allah'ım Allah'ım nasıl bir sondur o öyle. -,- Ben normalde böyle seri kitapları hep bekleterek okuduğumdan öyle aşırı merakta kalmam hani ama bu kitap zaten çıkalı pek fazla olmadı ama ben bitirdiğim andan beri 2. kitabın yolunu gözler oldum. Lütfen çabuk çevirsin Yabancı Yayınları.

Ayrıca kitabın fiyatı da ciltli olmasına karşın çok uygun bence. Bundan dolayı yayınevini takdir ettim. Umarım bu politikayı takip ederler. Zira oldukça tuzlu olan kitaplardan ciğerim soldu.   Ama el mecbur alıyorum ne yapayım? -,-

Konuya değinirsem, hikaye gelecek zamanda geçiyor ve Dünya'nın savaş ve nükleer felaket sonrasındaki durumunu anlatıyor. Bu yeni kurulan toplulukta Lattimer ve Westfall aileleri arasında ayrım olur. Lattimer başkanı ülkeyi tek düze , katı bir şekilde yönetmek isterken ; Westfall kurucusu demokrasiden yanadır ve bu sebeple iki aile arasına buzdan duvarlar örülür. Bu buzdan duvarları birazcık yumuşatmak ve savaşı önlemek adına iki aile anlaşma yoluna gider. Bu anlaşmaya göre iki aileden de 16 - 18 yaşları arasındaki kız ve oğlanlar kura sonucu birbirleriyle evlenmektedirler. Yani kiminle evleneceklerine devlet karar vermektedir. Ayrıca kurada adı 2 yıl üst üste çıkmayan birinin adı silinir ve bir daha evlenemez. Devlete karşı gelenler de devlet sınırları dışına, çitin gerisine atılır. Çitin gerisine atılan kimse o zamana kadar dayanamamış , ölmüştür. Bu yüzden insanlar devletin verdiği kararlara boyun eğmektedir. Ama Westfall ailesinden kurucu yani Ivy'nin babasının bir planı vardır. Kızını Lattimerlerin başkanının oğlu Bishop ile evlendirir. Bu plana göre Ivy , önce Bishop'u sonra da başkanı öldürecek ve devletin başına kendi babası geçecektir. Bunun için Ivy seçim gününe kadar babası ve ablası Callie tarafından doldurulur. Ivy'e hayatı boyunca annesinin başkan tarafından öldürüldüğü söylenir ve Ivy'nin içinde ona yardım etmesini umduğu katıksız bir öfke vardır. Ancak Ivy Bishop'u tanıdıkça ona yıllar boyu söylenen şeylerin gerçekliğinden şüpheye düşer. Çünkü Bishop ona anlatılanın tam tersidir. Ivy ya ailesini ya da ona inan tek insanı seçecektir.
Bishop bu yılki favori erkek karakterimden biri oldu. O kadar anlayışlı , tatlı ve düşünceli ki. Ivy'i de sevdim gibi aslında. Ama o ablası Callie yok mu ? Öyle abla mı aman aman düşman başına. -,- Kızı boğup atasım geldi. Babasının yalakası , sinsi bir şey. Okuyun siz de o kız için sadistçe  planlar yapacaksınız kesin. -,-
Kitaba bir şans verebilirsiniz isterseniz. Bir oturuşta bitirilebilecek ve sonrasında keşke bu kadar hızlı okumasaydım ben şimdi ikinci kitabı beklerken ne halt edicem dedirten bir kitap. Bakınız şekil A yani ben de görüldüğü gibi. -,-  Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı günler. :)


2 yorum:

  1. merhaba harika bu tarz bir kitap arayışındaydım :) teşekkürler paylaşım için bende bloğuma beklerim takibe alırsan sevinirim öpüldün sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. Hemen takip ediyorum sen de edersen çok sevinirim. :)

    YanıtlaSil